امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19063 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفت؛

تقدیر از ۱۶ پژوهشگر برتر فضایی ایران

خبرایران: ۱۶پژوهشگر، مستندساز علمی و مجری پروژه‌های برتر پژوهشگاه فضایی ایران در چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران برتر پژوهشگاه فضایی ایران، تجلیل شدند.
تقدیر از ۱۶ پژوهشگر برتر فضایی ایران

به گزارش خبرنگارخبرایران، چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران بعدازظهر امروز چهارشنبه با حضور محمد واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونان این وزارتخانه برگزار شد. در این مراسم ۴ پژوهشگر برتر، مجریان ۴ پروژه برتر و ۸ تهیه کننده مستندات علمی برتر در حوزه فضایی، معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

پروژه تحقیق و توسعه، طراحی، ساخت و آزمون زیر سامانه‌ پیشرانش بلوک انتقال مداری ایرانست ۲(موتور آرش) از پژوهشکده سامانه‌های حمل و نقل فضایی، پروژه طراحی تفصیلی و ساخت مدل کیفی سامانه ریزماهواره ناهید از پژوهشکده سامانه‌های ماهواره، پروژه طراحی، ساخت و تست چرخ عکس‌العملی از پژوهشکده رانشگرهای فضایی و پروژه طراحی و ساخت پیل سوختی پلیمری ۵ کیلووات فشرده با رویکرد کاربری فضایی از پژوهشکده مواد و انرژی پژوهشگاه فضایی ایران به عنوان پروژه‌های برتر انتخاب و تقدیر شدند.

ارزیابی پژوهشگران برتر براساس شاخص‌هایی چون تولیدات علمی، گزارش طرح پژوهشی، دریافت جوایز ملی یا بین المللی و داوری مقاله صورت گرفته است و تهیه کننده مستندات علمی برتر براساس شاخص‌هایی چون تعداد و حجم گزارش‏های تهیه شده در بازه زمانی ذکر شده، سطح علمی و فناوری گزارش و میزان اهمیت و اثربخشی گزارش مورد ارزیابی قرار گرفته است.

هدف از برگزاری این جشنواره، تقدیر از پژوهشگران، حمایت از تولیدات علمی محققان با تاکید بر برندسازی پژوهشگاه فضایی ایران و فرهنگ‏سازی برای مستند کردن فعالیت‏های پژوهشی و نشر دانش اعلام شد.

در پژوهشگاه فضایی ایران  تعداد ۱۳۰ اثر علمی از مهر ۱۳۹۴ تا پایان شهریور سال جاری، تولید شد که ۵ مورد آن کتاب، دو مورد ثبت اختراع، دو مورد ثبت استاندارد ملی، ۲۱ مقاله علمی پژوهشی، ۸۵ مقاله ارائه شده در کنفرانس‌های ملی و بین المللی و نشست‌های تخصصی، ۱۳ موردمقاله منتشر شده در نشریات تخصصی و سایر نشریات و نیز ۷ مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی بوده است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب