امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1969 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاد‌ه‌ای خبر داد؛

ارزش تملک همه راه‌های کشور حدود 200 هزار میلیارد تومان است/ گرانی قیر و نگرانی از وضعیت جاده‌ها/ تجربه‌ای در راهداری ندارم

داود کشاورزیان رئیس سازمان راهداری با بیان اینکه تجربه‌ای در راهداری ندارم و از نیروهای داخلی سازمان کمک خواهم گرفت، به نوسازی ناوگان کامیونی اشاره کرد و گفت: باید تعرفه گمرکی ورود ناوگان به کشور صفر شده و مشمول معافیت مالیاتی شود.
ارزش تملک همه راه‌های کشور حدود 200 هزار میلیارد تومان است/ گرانی قیر و نگرانی از وضعیت جاده‌ها/ تجربه‌ای در راهداری ندارم
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبر ایران، داود کشاورزیان امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌‌ای، اظهار داشت: 82 هزار کیلومتر راه اصلی، راه فرعی،‌ آزادراه و بزرگراه در حوزه نظارت این سازمان وجود دارد و راهداری از مهمترین وظایف این سازمان است‌ و ارزش تملک همه راه‌های کشور حدود 200 هزار میلیارد تومان است.

معاون وزیر و شهرسازی‌  با بیان اینکه راه سرمایه ملی است و باید مورد توجه خاص باشد، اضافه کرد: بخشی از حوادث رانندگی ناشی از مشکلات راه‌ها است و ایمنی تردد به کیفیت راه برمی‌گردد.

رئیس سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای اضافه کرد: با احتساب حقوق کارکنان راهداری از محل بودجه استانی در کنار بودجه‌های استانی مخصوص راهداری، سالانه حدود هزار میلیارد تومان برای راهداری هزینه می‌شود که این رقم کافی نیست.

معاون وزیر و شهرسازی‌  با اشاره به افزایش قیمت قیر در یکی دو سال اخیر، گفت: در سال گذشته رقم آسفالت جاده‌ها از 24 میلیون تن قیر به 10 میلیون تن کاهش یافت که اگر این کاهش به کارگیری قیر ادامه یابد وضعیت بحرانی در جاده‌های خواهیم داشت.

کشاورزیان با تأکید بر لزوم توجه به راهداری از سوی استانداری‌ها،گفت: اگر راهداری را فراموش کنیم ساختن راه جدید توجیه ندارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در اولین فرصت به کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خواهم رفت و موضوع اختصاص بودجه به راهداری را پیگیری خواهم کرد.در بخش حمل ‌و نقل 90 درصد بار و مسافر کشور از طریق جاده جابه‌جا می‌شود،بهترین کاری که دولت می‌تواند در بخش حمل‌ و نقل داشته باشد این است که بخش خصوصی را جایگزین بخش دولتی کنند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اضافه کرد: ‌باید ترددهای یکسر خالی برطرف شود و سرمایه بخش خصوصی را برای توسعه حمل ‌و نقل جذب کنیم.

معاون وزیر و شهرسازی‌  با بیان اینکه  متوسط عمر ناوگان کامیونی حدود 20 سال است، گفت: این رقم بدون احتساب کامیون‌هایِ بدون شناسنامه و فرسوده محاسبه شده است.

کشاورزیان با تأکید بر لزوم تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این عرصه، اضافه کرد: قبل از نوسانات اخیر ارزی دولت دهم مصوب کرد که عوارض گمرکی برای ورود ناوگان حمل ‌و نقل عمومی، جاده‌ای و مسافری نصف شود اما من معتقدم باید در یک دوره زمانی سود عوارض گمرکی برای ورود این ناوگان به کشور صفر شود یا مشمول معافیت مالیاتی شود.

وی با تأکید بر لزوم افزایش ایمنی در جاده‌ها، گفت: ایمنی یک شاخص است، شاخصی که وضعیت صنعت را نشان می‌دهد ایمنی است، در کشورهای توسعه یافته میزان تلفات رانندگی پایین است که در این راستا در کشورهای در حال توسعه نیز باید نگهداری و ساخت راهها، فرهنگ رانندگی، نوسازی ناوگان و از این قبیل مورد توجه باشد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای با بیان اینکه قطعاً سهم خطای انسانی در تصادفات رانندگی رقم بالایی است، گفت: اما جاده هم باید بخشندگی داشته باشد، مجازات یک خطای کوچک مرگ نیست چرا باید حادثه‌ای نظیر اتوبان تهران - قم رخ دهد که احساسات عمومی را جریحه دار کند. اینجانب تعامل با پلیس‌راه، نظارت بر ترافیک جاده‌ها با به کارگیری سیستم‌های هوشمند و کاهش تلفات رانندگی را از وظایف این سازمان می‌دانم و به آن توجه خواهم کرد.  باید عبور ترانزیت تسهیل شود در حال حاضر ماندگاری کامیون‌ها در پایانه‌ها زیاد است.

معاون وزیر و شهرسازی‌ اضافه کرد: به راهداری علاقه خاصی دارم و آن را کاری مقدس می‌دانم؛ سبک مدیریتی من هم این است که به نیروهای داخلی سازمان اتکا می‌کنم، تجربه‌ای در راهداری و حمل‌ و نقل ندارم اما نیروی زیادی هم از بیرون وارد سازمان نخواهم کرد و اتکایم به نیروهای داخلی خواهد بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب