امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19801 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی‌اصغر عبداللهی اعلام کرد؛

حوزه های علمیه خواهران قدمتی 80 ساله در سطح کشور دارند/495 حوزه علمیه در سراسر کشور وجود دارد/ تجلیل از ۷۰ نفر از خیرحوزه های علمیه خواهران

خبرایران: معاون اداری مالی و امور مجلس حوزه علمیه خواهران با اشاره به تجلیل از ۷۰ نفر از خیرین حوزه های علمیه خواهران گفت: اولین همایش تجلیل خیرین حوزه های علمیه خواهران با حضور رییس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
حوزه های علمیه خواهران قدمتی 80 ساله در سطح کشور دارند/495 حوزه علمیه در سراسر کشور وجود دارد/ تجلیل از ۷۰ نفر از خیرحوزه های علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشورصبح دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ با حضور«مهندس حبیب‌الله بوربور» رئیس هیأت مدیره مجمع خیّرین کشور و رئیس هیأت مدیره جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور، «علی‌اصغر عبداللهی» عضو هیأت مدیره جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور، معاون پشتیبانی و منابع انسانی و امور مجلس حوزه‌های علمیه خواهران ،«حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر فاضلی» مدیرعامل جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور ،«حسن حمزه‌زاده» مدیر روابط عمومی مجمع خیّرین کشور واصحاب رسانه در سالن کنفرانس جامعه خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران کشور برگزارو دراین نشست خبری «حجت الاسلام علی اکبر فاضلی» مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران اظهاردشات: مرکز مدیریت حوزه خواهران بیش از 20 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است، در این سال ها جمع کثیری از مردم به احداث و توسعه مدارس حوزه علمیه خواهران کمک کرده اند بنابراین این همایش به تجلیل از این خیرین می پردازد.

مدیرعامل جامعه خیرین حوزه های علمیه خواهران تصریح کرد: این همایش چهارشنبه 13 بهمن مصادف با دومین روز از دهه فجر انقلاب برگزار می شود، در این همایش حداقل وظیفه ما نسبت به خیرین حوزه های علمیه خواهران انجام خواهد شد.

عبداللهی، معاون اداری مالی و امور مجلس حوزه علمیه خواهران در ادامه این نشست با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران قدمتی 80 ساله در سطح کشور دارند، گفت: این در حالی است که تا 20 سال پیش شش هزار نفر جذب این حوزه ها شدند که نشان می دهد فقط بخش معدودی از خواهران جذب این حوزه ها می توانند شوند.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری در سال 75 به قم اظهار کرد: بر اساس فرمایشات رهبری مبنی بر استقلال حوزه های علمیه خواهران، مرکز حوزه های علمیه خواهران به طور مستقل ایجاد شد.

عبداللهی با بیان اینکه 495 حوزه علمیه در سراسر کشور وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به 450 شهر در کشور، به ازای هر شهرستان 1.2 درصد حوزه علمیه خواهران وجود دارد.

معاون اداری مالی و امور مجلس حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه 83 هزار طلبه در حال تحصیل و 100 هزار دانش‌آموز در حوزه علمیه خواهران وجود دارد، ادامه داد: دانش آموختگان سطح 2 مدرکی معادل لیسانس، دانش آموختگان سطح 3 مدرکی معادل فوق لیسانس و سطح 4 مدرکی معادل دکتری دریافت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 600 هزار فرصت تبلیغی در سطح کشور از سوی حوزه های علمیه خواهران ایجاد شد، افزود: به این ترتیب بیش از 160 هزار جلسه قرآنی در سال گذشته از سوی خواهران حوزه های علمیه برگزار شد.

عبداللهی با اشاره به اعزام بیش از 20 هزار طلبه خواهر به مدارس آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با توجه به 4 مأموریت حوزه های علمیه در آموزش و پرورش مبنی بر اقامه نماز، بیان احکام، بیان مباحث اخلاقی و مشاوره های اسلامی خواهران حوزه های علمیه مأمور به این مسایل بودند.

معاون اداری مالی و امور مجلس حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه بسیاری از طلبه های خواهران در نهادها و سازمان های دولتی و غیر دولتی در راستای کنترل آسیب های اجتماعی فعالیت می کنند، تصریح کرد: مداخله حوزه در کاهش بحث طلاق و بالا بردن سطح سازگاری خانم ها و انسجام خانواده از جمله این فعالیت ها می باشد.

وی با اشاره به اهداف حوزه های علمیه خواهران اظهار کرد: با توجه به اینکه توسعه عمرانی حوزه های علمیه جزو اهداف استراتژی نظام می باشد اثربخشی و کارآمدی، دین‌داری و آموزش همچنین تبلیغ و ترویج مفاهیم دینی و پاسخ به نیاز زن در جامعه از جمله اهداف ما می باشد.

عبداللهی با بیان اینکه در دانشگاه ها یک میلیون و 700 هزار صندلی خالی وجود دارد، گفت: این در حالی است که ما در حوزه های علمیه 4 برابر نیاز داوطلب داریم و بر اساس زیرساخت های خود تنها می توانیم یک چهارم علاقه مندان را بپذیریم.

معاون اداری مالی و امور مجلس حوزه علمیه خواهران با بیان اینکه اولین همایش بزرگداشت و تجلیل خیرین حوزه های علمیه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی رأس ساعت 8 و نیم صبح در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار می شود، اظهار کرد: با توجه به شناسایی 1388 خیر حوزه علمیه در کشور ما از 70 نفر از این خیرین در این همایش تقدیر خواهیم کرد.

وی با اشاره به سخنرانان این همایش یک روزه تصریح کرد: دکتر رحمانی فضلی وزیر کشور، حجت الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری، آیت الله مقتدایی رییس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه، حجت الاسلام تقوی، حجت الاسلام محمدی رییس سازمان اوقاف و حجت الاسلام جمشیدی مدیر حوزه های علمیه در این همایش به ایراد سخن خواهند پرداخت.

بنابراین گزارش، نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل از خیّرین حوزه‌های علمیه خواهران روز چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ در مجتمع فرهنگی آدینه تهران از ساعت 30/8میزبان خبرنگاران مختلف رسانه‌ها نیز خواهد بود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب