امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 19898 تاریخ انتشار: شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی صالح آبادی اعلام کرد؛

بانک توسعه صادرات در حال حاضربا ١١٨ بانک رابطه کارگزاری برقرار کرده/3884 میلیارد ریال تسهیلات برای 198 بنگاه کوچک و متوسط صادرات محور در جهت توسعه صادرات/ حمایت از تولیدات داخلی و پروژه های دانش بنیان

خبرایران: مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت: بانک توسعه صادرات در حال حاضر با ١١٨ بانک رابطه کارگزاری برقرار کرده است و ٣٠ حساب فعال نزد بانک های خارجی داریم. در مجموع با ٤٨ کشور رابطه کارگزاری داریم.
بانک توسعه صادرات در حال حاضربا ١١٨ بانک رابطه کارگزاری برقرار کرده/3884 میلیارد ریال تسهیلات برای 198 بنگاه کوچک و متوسط صادرات محور در جهت توسعه صادرات/ حمایت از تولیدات داخلی و پروژه های دانش بنیان

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «بانک توسعه صادرات» به مناسبت دهه فجر صبح امروز 16 بهمن ماه 1395 با حضور«علی صالح آبادی» مدیرعامل بانک توسعه صادرات و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی بانک توسعه صادرات برگزارو دراین نشست خبری«علی صالح آبادی» مدیرعامل بانک توسعه صادرات اظهارداشت: بانک توسعه صادرات ١٨ میلیون یورو خط اعتباری با یکی از بانک های عراقی برقرار کرده تا بتوانیم توسعه صادرات کالاهای ایرانی به عراق را داشته باشیم. طی آخرین رتبه بندی صورت گرفته توسط موسسه کپیتال اینتلیجنس رتبه بانک دو پله ارتقا داشته و به دبل بی منفی رسیده است.

صالح آبادی درخصوص ارتباط با بانک های خارجی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات در حال حاضر با ١١٨ بانک رابطه کارگزاری برقرار کرده است و ٣٠ حساب فعال نزد بانک های خارجی داریم. در مجموع با ٤٨ کشور رابطه کارگزاری داریم.

وی خاطر نشان کرد: در سواحل مکران در حدود 18 میلیارد دلار پروژه پتروشیمی تعریف شده است که در راستای توسعه این بخش از کشور صورت خواهد گرفت.سهم بانک توسعه صادرات در حال حاضر تامین مالی 340 میلیون دلاری در بندر شهید چابهار است تا ظرفیت این مجموعه را به 8 میلیون تن ارتقا دهد خوشبختانه در این خصوص هند هم اعلام همکاری نموده است تا بتواند بازار های خود را از این طریق توسعه دهد. در صورتی که پیشنهاد تامین سرمایه در این بخش ارائه شود بانک استقبال خواهد نمود.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ادامه داد: 3884 میلیارد ریال تسهیلات برای 198 بنگاه کوچک و متوسط صادرات محور در جهت توسعه صادرات اقدام کرده ایم و همچنین 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات با یارانه 5 درصد که این یارانه از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت تامین شده است به بخش های مختلف تولیدی صادراتی پرداخت شده است، برای تامین سرمایه در گردش 10 میلیارد ریال و برای طرح های توسعه ای 20 میلیارد ریال تخصیص داده شده است . تا ظرفیت شرکت های صادرات محور افزایش یابد این وجوه به مرور در حال پرداخت است.

وی عنوان داشت: با اگزیم بانک اندونزی ومجارستان تفاهمنامه های همکاری برای تبادل اطلاعات و همکاری صورت گرفته است. برای گسترش صادرات شرکت های داخلی به عراق خط اعتباری 18 میلیون یورویی به عراق تخصیص داده شده است. سازوکارخطوط اعتباری به این شکل است که از این محل پول صادر کننده ایرانی نقدا پرداخت می شود و بانک طرف قرار داد در کشور مقصد حداکثر ظرف مدت دوسال اقدام به تسویه حساب خریدار در کشور مقصد می نماید. این امر یکی از راهکارهای توسعه صادرات است.

صالح آبادی گفت: به دنبال توسعه خطوط اعتباری با سایر کشور های هدف صادراتی هستیم و در صورتی که شرایط لازم را احراز نمایند این کار صورت می گیرد در حال حاضر علاوه بر عراق با روسیه و ارمنستان خطوط اعتباری داریم .

وی از برقراری خطوط اعتباری با بانک های خارجی به منظور تامین مواد اولیه برای شرکت های تولیدی داخلی هم خبر داد و گفت: با اگزیم بانک کره جنوبی خط اعتباری 100 میلیون یورویی برقرار خواهد شد که توافقات نهایی آن صورت گرفته است. همچنین بایک بانک ترکیه هم خط اعتباری 75 میلیون یورویی برقرار خواهد شد به منظور واردات مواد اولیه بنگاه ها.

صالح آبادی ادامه داد: بر مبنای ارزیابی های صورت گرفته رتبه اعتباری بانک در سطح جهانی به دبل بی ماینس ارتقا داشته است که این امر خود وجهه بانک را برای مبادلات اقتصادی افزایش می دهد. صورت های مالی بانک هم مطلوب بوده است و بدون بند حسابرس که این امر در بین بانک های دولتی منحصر به فرد است و بانک همچنین بر اساس قانون در سال جاری 40 میلیارد ریال اعتبار برای پرداخت وام ازدواج در نظر گرفته است که این میزان به مررو در حال پرداخت است.

وی در آمار عملکردی منتهی به دی ماه 95 هم گفت: حجم تسهیلات پرداختی تا پایان دی ماه 38433 میلیارد ریال بوده است، در بخش سرمایه در گردش 10 درصد رشد و در بخش طرح ها و پروژه ها کاهش داشته ایم که این امر به دلیل سیاست های تصویب شده در مجمع بانک بوده است، تا سرمایه در گردش بنگاه ها تامین شود و بتوانند در سطح ظرفیت اسمی فعالیت کنند.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ابرازداشت: مانده تسهیلات بانک هم در مدت 10 ماهه سال جاری 147649 میلیارد ریال بوده است که نسبت به مشابه سال قبل 34 درصد رشد داشته است، تسهیلات بانک از نظر تعدادی هم 1942فقره بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 21 درصد رشد داشته است. مانده سپرده ارزی بانک 1میلیارد و 320 هزار میلیون دلار بوده است که 150 درصد رشد داشته است.

وی ابرازداشت: مانده سپرده ریالی 16908 میلیارد ریال بوده ، 84 درصد رشد داشته و این میزان رشد به دلیلی خطوط اعتباری که از صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی اخذ شده رشد داشته. 2095 میلیارد ریال اعتبارات اسنادی با رشدی بالغ بر 578 درصد روبرو بوده است. همچنین ضمانت نامه های ارزی 23 میلیون دلار بوده است که 953 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات از رشد ال سی های گشایش شده و برقراری روابط کارگزاری با بانک های سایر کشور ها هم گفت: روابط کارگزاری بانک با 118 بانک برقرار شده است، توسعه صادرات نزد 30 بانک خارجی حساب فعال دارد. رابطه کارگزاری با 48 کشور برقرار است، که شامل  22 کشور اروپایی ،19 آسیایی 6 آفریقایی و یک کشور آمریکای جنوبی می شود.

وی درباره حمایت های این بانک از تولیدات داخلی و حمایت از پروژه های دانش بنیان نیز گفت: سامانه چیگل که توسط یک شرکت دانش بنیان شیرازی راه اندازی شده است هفته آینده با مشارکت بانک توسعه صادرات افتتاح خواهد شد. این پروژه در راستای معرفی و بازاریابی محصولات شرکت هایی است که تمایل دارند در عرصه صادراتی فعالیت کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب