امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2197 تاریخ انتشار: سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۳:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر راه و شهرسازی:

فاز دوم هدفمندی اثر تورمی جدید بر قیمت مسکن تحمیل نمی‌کند/ تجهیز مالی مسکن مهر متوقف نمی‌شود

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: اقتصاد یک مجموعه به هم پیوسته است و اجرای فاز دوم هدفمندی نیز اثر خود را به صورت یکپارچه بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت، اما چون سیاست دولت کنترل حجم نقدینگی و چاپ نکردن پول بدون پشتوانه است، فکر نمی‌کنم با آثار تورمی جدیدی روبرو شویم.
فاز دوم هدفمندی اثر تورمی جدید بر قیمت مسکن تحمیل نمی‌کند/ تجهیز مالی مسکن مهر متوقف نمی‌شود
به گزارش خبر ایران از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی ، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه تجهیز مالی طرح مسکن مهر در سال 93 متوقف نمی‌شود، گفت: هدف دولت متوقف کردن چاپ پول بدون پشتوانه و کنترل نقدینگی است و این به معنی توقف تجهیز منابع مالی نیست.

وی در حاشیه مراسم گرامی‌داشت، روز مهندسی با بیان اینکه سال آینده پول بدون پشتوانه به هیچ یک از بخش‌های اقتصادی کشور تعلق نخواهد گرفت ، اظهار داشت: این به معنی توقف تجهیز منابع مالی طرح مسکن مهر نیست.

آخوندی در پاسخ به پرسشی مبنی بر تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر افزایش قیمت مسکن گفت: اقتصاد یک کل به هم پیوسته است و اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها نیز تاثیر خود را به صورت یکپارچه بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت، اما از آنجایی که سیاست دولت کنترل حجم نقدینگی و چاپ نکردن پول بدون پشتوانه است، فکر نمی کنم، با آثار تورمی جدیدی روبر شویم.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها نوعی بازتوزیع بهینه منابع موجود برای افزایش کارایی اقتصاد است، به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اصلی‌ترین فهم من از سیاستهای ابلاغی افزایش قدرت رقابت اقتصاد ایران در سطح جهان است، تا جایی که از یک سو میزان وابستگی به نفت کاهش یابد و از سوی دیگر در محیط های متفاوت اقتصادی پایداری اقتصاد ایران را نشان دهیم.

وی با اعلام اینکه در حوزه حمل و نقل ، مسکن، شهرسازی و ساختمان کمترین میزان وابستگی بین المللی را داریم، تصریح کرد: ما هم اکنون نیز در راستای اقتصاد مقاومتی در حال حرکت هستیم و دارای قدرت افزایش توان ملی در این بخش هستیم.

آخوندی در بخش دیگری از سخنانش به بازنگری طرح جامع مسکن نیز اشاره کرد و ادامه داد: با وجودی که برای به اتمام رسیدن طرح‌های موجود بخش مسکن به یک سال زمان نیاز داریم، مطالعات لازم برای بازنگری طرح جامع مسکن را با تعیین کارگروه های علمی شروع کرده ایم و امیدواریم به زودی شاهد دستاوردهای آن نیز باشیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب