امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 22999 تاریخ انتشار: شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱:۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سلیم غفوری درنشست خبری اعلام کرد/ 1؛

امکانات زیادی نمی‌توانیم در اختیار مستندسازان قرار دهیم/ مستندسازان جوان امروز در داخل و جشنواره‌های بین المللی حرف جدی برای گفتن دارند/ نمایش آثار برگزیده فصل اول جشنواره تلویزیونی روزهای زوج از شبکه مستند

خبرایران:مدیرشبکه مستند گفت:مستندسازان جوان امروزه در داخل کشور و جشنواره‌های بین المللی حرف جدی برای گفتن دارند و با آثار خوب خود گامی برای بیان فرهنگ کشور برمی دارند.
امکانات زیادی نمی‌توانیم در اختیار مستندسازان قرار دهیم/ مستندسازان جوان امروز در داخل و جشنواره‌های بین المللی حرف جدی برای گفتن دارند/ نمایش آثار برگزیده فصل اول جشنواره تلویزیونی روزهای زوج از شبکه مستند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «فصل جدید جشنواره تلویزیونی مستند» صبح امروز17 تیرماه 1396 با حضور«سلیم غفوری» رییس شبکه مستند، «مهدی میرتیموری » دبیر جشنواره تلویزیونی مستند،«فرهاد ورهرام»مستندساز پیشکسوت ، برگزیدگان فصل نخست جشنواره واصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شبکه مستند سیما برگزارو دراین نشست خبری«سلیم غفوری» درخصوص جشنواره تلویزیونی مستند اظهارداشت:‌ برگزاری نخستین جشنواره تلویزیونی مستند در شبکه مستند نتیجه کار مستندسازان جوان بوده است.

غفوری  تصریح کرد:مستندسازان جوان امروز در داخل کشوروجشنواره‌های بین المللی حرف جدی برای گفتن دارند و با آثار خوب خود گامی برای بیان فرهنگ کشور برمی دارند.

وی خاطر نشان کرد: زمانی که جشنواره تلویزیونی را ما طراحی می‌کردیم به دلیل تعداد زیاد جشنواره‌ها در کشور تصور نمی‌کردیم که با استقبال روبه‌رو شود اما آثار زیادی به دبیرخانه رسید که از لحاظ کیفیت و کمیت خوب بودند و حتی خارج از حد تصورمان بود و ما حسابی غافلگیر شدیم.

رییس شبکه مستند ابرازداشت‌: حضور مستندسازان جوان از تمام نقاط کشور باعث شد برخی از چهره‌هایی که توانمند بودند اما کمتر دیده شده بودند، شناخته شوند. در واقع نقطه مثبت و هدف ما از این جشنواره استعدادیابی و شناخت مستندسازان جوان بود و امیدواریم با این مستندسازان جوان تعامل خوبی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: فصل اول جشنواره تلیویزیونی مستند با نمایش اثار و رأی مردم و داوران به پایان رسید و فصل دوم هم از امروز ۱۷ تیر ماه شروع می‌شود و در پایان شهریور داوری آثار ارسالی فصل دوم را خواهیم داشت.

غفوری عنوان داشت: آثار برگزیده فصل اول جشنواره تلویزیونی هر هفته روزهای زوج ساعت ۱۷ از شبکه مستند به نمایش در می آید و ما در این مراسم از«فرهاد ورهرام» تقدیر خواهیم کرد . چرا که آثاری که ایشان تولید کرده‌اند، جزو ماندگارترین مستندهای کشور است و برخی از این آثار در شبکه مستند به نمایش درآمده است.

وی ادامه داد: ما در حال حاضر مجموعه‌ای را با فرهاد ورهرام در دست تولید داریم که به موقع درباره آن اطلاع‌رسانی خواهیم کرد و یکی از افتخارات ما همکاری با مستندسازان جوان و با استعداد و همچنین استفاده از تجربیات مستندساز پیشکسوت است. ما در واقع دونسل جوان و پیشکسوت را در کنار هم داریم و شاهد پیشرفت سینمای مستند در کشورمان هستیم.

رییس شبکه مستند یادآورشد:‌ سینمای مستند در تلویزیون و خارج از آن حرف جدی در کشور ما دارد و در حوزه‌های مختلف جشنواره تولیداتی داشته‌ایم که موضوعات نیازمند کشور بوده و برنامه‌ای که برای شبکه مستند داریم این است که این شبکه به خانه مستندسازان تبدیل شود و در حال شکل‌گیری هم است و در واقع این جشنواره گامی در همین راستا بود و جشنواره‌های بعدی نیز این را تثبیت خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که همچون دوره اول جشنواره تلوزیونی فیلم مستند رسانه‌ها از جشنواره فصل دوم  نیز حمایت خوبی داشته باشند.

غفوری درخصوص کیفیت مستندها هم ابرازداشت:‌برای ارتقای کیفیت مستند، مستندسازان در کنارحمایت از تولید آثار از حضور مشاوران پیشکسوتان و ناظران کیفی بهره خواهند برد. در واقع تولید آثار مستند برای مستندسازان به کارگاه آموزشی هم تبدیل می شود و این اساتید در کنار مستندسازان باعث ارتقاء‌ کیفیت آثار می‌شوند.

وی تاکید کرد:‌ ما به عنوان یک شبکه تلویزیونی نمی‌توانیم امکانات زیادی در اختیار مستندسازان قرار دهیم اما با توجه به اینکه شبکه به کیفیت HD تبدیل شده کیفیت کار مستندسازان نیز باید  HD داشته باشند.

 

میرتیموری  :اطلاعات کارگردانان جمع‌آوری شده است

 

مهدی میرتیموری  دبیر جشنواره تلویزیونی مستند نیز درادامه این مراسم و نشست خبری طی سخنانی اظهارداشت:‌ بعد از فراخوان عمومی جشنواره ۴۶۴ نفر ثبت نام کردند و ۳۵۸ اثر ثبت شد و که از بین این آثار ثبت شده، ۳۰۴ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از میان آنها ۵۱ اثر مربوط به فصل اول است که در این میان ۳۱ فیلم ساز از شهرستان بودند و ۵ کارگردان زن نیز در میان آنها بود.

وی ادامه داد: ۴۲ اثر متعلق به فصل دوم جشنواره است که ۲۲ اثر از تهران و ۲۰ اثر نیز از شهرستان ارسال شده که در این میان سه کارگردان زن هم حضور داشتند. همچنین ۳۱ برنامه از این آثار بر روی آنتن رفت و حدود ۴۵ هزار و ۹۸۰ نفر در نظرسنجی جشنواره شرکت کردند. فصل دوم جشنواره تلویزیونی مستند از امروز ساعت ۱۹ روی آنتن می‌رود.

میرتیموری عنوان داشت: در این فصل دستمزدی که به عنوان جایزه برای کارگردان اثر در نظر گرفته شده، بخشی را به صورت نقدی پرداخت می‌کنیم و بخش دیگر را صرف تولید آثار این مستندسازان خواهیم کرد؛ البته در فصل اول نیز برای جوایز همین اتفاق خواهد افتاد.

وی تاکید کرد: اطلاعات کارگردانان جمع‌آوری شده است و در پایان این فصل اول، باشگاه مستند کار خود را آغاز خواهد کرد و ما از بیلبورد استفاده نخواهیم کرد اما ارتباطامان با شبکه‌های دیگر بیشتر شده و می‌خواهیم از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنیم و سعی می‌کنیم رأی گیری برای این دوره هم نسبت به دوره قبل بهتر انجام شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب