امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2305 تاریخ انتشار: شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۸:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران؛

اخذ مالیات از خانه‌های خالی موجب ورود مسکن به بازار اجاره می‌شود

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه مالیات بر خانه‌های خالی برای بازار مسکن تسکین دهنده است، گفت: اخذ مالیات بر خانه‌های خالی می‌تواند یکی از راه های وارد کردن خانه های خالی به بازار اجاره باشد.
اخذ مالیات از خانه‌های خالی موجب ورود مسکن به بازار اجاره می‌شود
به گزارش خبر ایران به نقل از روابط عمومی اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران، بنا بر آمار شهرداری تهران، تعداد خانه‌های خالی در پایتخت بین 350 تا 400 هزار واحد محاسبه شده است و بعضی از این خانه‌ها متعلق به افرادی است که در شهرها و نقاط دیگر کشور صاحب خانه بوده و در تهران هم برای روز مبادا این خانه‌ها را نگاه داشته‌اند، اما آیا مالیاتی که مجلس برای خانه‌های خالی تعیین کرده است، می‌تواند این واحد ها را به بازار اجاره مسکن سوق دهد؟

حسام عقبایی در این باره گفت: مالیات بر خانه‌های خالی به طور قطع، عمل موثری است و اگر برای این مهم مبلغ منطقی تعیین شود، راهکاری موثر خواهد بود، اما باید به این نکته توجه داشت که این راهکار به تنهایی به تعادل در بازار مسکن منجر نخواهد شد .

وی افزود: برای کنترل بازار مسکن باید تولید را افزایش داد تا عرضه به تقاضا نزدیک تر شده و با افزایش تولید مسکن باید باعث ایجاد رقابت درعرضه شد .

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به تاثیرات تعزیراتی کردن بازار مسکن گفت: طی سال های اخیر بازار مسکن به تعزیراتی شدن واکنش مثبتی نشان نداده است و تجربه ثابت کرده است که باید از شیوه افزایش تولید برای کنترل بازار مسکن استفاده کرد ضمن این که مالکان خانه های خالی در طبقه متوسط به بالای جامعه قرار دارند .

وی با تاکید بر این که اخذ مالیات برای خانه های خالی می تواند یکی از راه های وارد کردن خانه های خالی به بازار اجاره باشد تصریح کرد: باید شرایط مناسب را برای عرضه مسکن آماده و همچنین تسهیلات بانکی برای خرید مسکن مردم را فراهم کرد .

حسام عقبایی در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر یکی از دلایل رکود بازار مسکن کاهش توان و قدرت خرید مسکن توسط آحاد جامعه است و قطعا اتحادیه صنف مشاوران املاک تهران نیز همکاری های لازم برای اجرای این مصوبه خواهد داشت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب