امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 23554 تاریخ انتشار: شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

سید علی احمدی درنشست خبری اعلام کرد؛

هزینه های جشنواره شهراز طریق فروش بلیت فروش در گیشه سینما تامین می شود/ از بودجه سازمانی و بودجه دولتی و نیمه دولتی هیچ استفاده ای نکردیم/ بزرگداشت فاطمه معتمد آریا و نکوداشت مرحوم حبیب الله کاسه ساز

خبرایران: دبیر ششمین جشنواره شهرگفت: علی رغم اینکه موسسه تصویر شهر، زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است اما هزینه های جشنواره از طریق فروش بلیت فروش در گیشه سینما تامین می شود .
هزینه های جشنواره شهراز طریق  فروش بلیت فروش در گیشه سینما تامین می شود/ از بودجه سازمانی و بودجه دولتی و نیمه دولتی هیچ استفاده ای نکردیم/ بزرگداشت فاطمه معتمد آریا و نکوداشت مرحوم حبیب الله کاسه ساز

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری «ششمین جشنواره فیلم شهر»صبح امروز7 مردادماه 1396 با حضور«سید علی احمدی» دبیر ششمین جشنواره شهر و اصحاب رسانه در پردیس سینما ملت برگزار و دراین نشست خبری«سید علی احمدی» دبیر ششمین جشنواره شهراظهارداشت: زمان برگزاری جشنواره بین المللی شهر همواره در سال های گذشته و در دوره های گذشته متغیر بوده است.

  دبیر ششمین جشنواره شهر تصریح کرد: در دوره پنجم تلاش شده که این زمان را ثابت کنند و درخواست ما هم برای برگزاری این جشنواره در هفته اول اردیبهشت بود که  با توجه به برگزاری جشنواره جهانی فجر در این تاریخ اتفاق نیفتاد و این تغییر به ماه خرداد رسید.

وی خاطر نشان کرد: علاقه مند نبودیم که دوسال فاصله بین جشنواره بیفتند اما سیاستگذاری بر این مبنا بود که تولیدات موسسه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مدتی متوقف شود و زمانی که این تولیدات از سر گرفته شد، مجددا جشنواره برگزار شود.

احمدی عنوان داشت: به دلایل مختلف با تیم اجرایی محدود اما کاربلد جشنواره را آغاز کردیم که در موسسه تصویر شهر مشغول فعالیت بودند و این مدت از مدیریت موسسه را در خدمتشان بودیم و از عزیزان دیگری که با تجربه بودند نیز دعوت به همکاری کردیم اما مهم این است که با محدودترین تیم اجرایی این دوره را برگزار کردیم.

وی در خصوص هزینه های جشنواره شهر گفت: علی رغم اینکه موسسه تصویر شهر، زیرمجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است اما هزینه های جشنواره از طریق  فروش بلیت فروش در گیشه سینما تامین می شود .

  دبیر ششمین جشنواره شهر تاکید کرد: ما در این سال ها غیر از یک مورد که برای ساخت آثارمان در موسسه تصویرشهر از بودجه های در اختیار شهرداری تهران  کمک گرفتیم ، در بقیه موارد از بودجه سازمانی و بودجه دولتی و نیمه دولتی هیچ استفاده ای نکردیم.

وی افزود: در حقیقت پردیس ملت محل رونق و کسب درآمد موسسه است و از این محل جشنواره برگزار کردیم،تولید اثر کردیم،به تالار ایوان شمس خدمات دادیم،سه پردیس سینمایی که رویکرد آن نزدیک کردن حوزه فرهنگ جنوب  پایتخت  به نیمه شمالی بوده را راه اندازی کردیم.

  احمدی اضافه کرد: پردیس راگا در شهرری،پردیس رازی در میدان رازی و پردیس تماشا در یافت آباد که هرسه پردیس به دلیل اینکه  توانایی پرداخت هزینه خود را نداشتند، از این حوزه به آن ها کمک کردیم.

وی یاداورشد: داوران بخش سینمایی که تاکنون نامشان اعلام نشده است به این شرح است: فریدون جیرانی(نویسنده،کارگردان و تهیه کننده)،مازیارمیری(کارگردان و تهیه کننده)،منوچهرمحمدی(تهیه کننده)،فرهاد توحیدی(فیلمنامه نویسی)،فرشاد محمدی (مدیر فیلمبرداری)محمد احسانی(مدیرسینمایی)و فاطمه گودرزی(بازیگر) ۷نفر ترکیب هیئت داوران بخش سینمایی جشنواره بین المللی شهر امسال هستند.

دبیر ششمین جشنواره شهر درمورد بزرگداشت های این دوره از جشنواره شهر نیز گفت:۴ بزرگداشت و نکوداشت در این دوره انجام می شود که در مراسم افتتاحیه، بزرگداشت فاطمه معتمد آریا و نکوداشت مرحوم حبیب الله کاسه ساز را شاهد خواهیم بود و در مراسم اختتامیه بزرگداشت خانم ژاله علو و محمود کلاری  انجام خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های ویژه این دوره از جشنواره اظهار کرد: رونمایی از آژانس فیلم تهران که شامل ۳۰ اثر مستند از تولیدات موسسه تصویر شهر است، همچنین برگزاری افتتاحیه فیلم «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان در روز اول جشنواره برگزار می‌شود و تور فیلمبرداری در شهر توسط پیتر جیمز و انتشار کتاب «یک تجربه» که شامل تجربیات ۶ فیلمساز است نیز منتشر گردیده است، از برنامه های جشنواره است.

دبیر ششمین جشنواره شهر افزود: دو گالری آثار منتخب تبلیغات سینمای ایران و ۵۰ فریم عکس به انتخاب عکاسان سینمای ایران از شهر در روزهای برگزاری جشنواره برپا شده است.

احمدی در بخشی از صحبت‌هایش به اولین نمایش برخی فیلم‌ها نیز اشاره کرد و گفت: فیلم‌‌های «فراتر از ابرها» به کارگردانی کان آتیلا تاشکین از کشور ترکیه، «دادگاه داخلی» به کارگردانی ریکاردو مهدف از کشور برزیل، «شرح یک عشق» به کارگردانی فابریزو کتانی از کشور ایتالیا، «سردرگمی» به کارگردانی یاسین بی و داریو از کشور سوئیس، «محلی برای پایان دنیا» به کارگردانی آیدان پریویت از کشور استرالیا اولین نمایش خاورمیانه خود را در این دوره از جشنواره فیلم شهر دارند.

دبیر جشنواره درپایان این نشست خبری از ارسال ۱۶۹۰ اثر در بخش ملی و ۷۵۰ اثر در بخش بین‌المللی خبر داد و گفت: دوستانی که از روز اول جشنواره شهر را راه‌اندازی کرده‌اند، نگاه کلان به این بخش داشته‌اند و نکته‌ای که وجود دارد این است که تعریف جامعی از فیلم شهری وجود ندارد و تلاش ما این بوده که جشنواره را به سمت اهدافی که برای آن تعریف کرده بودیم، ببریم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب