امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25829 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کارگاه آموزشی پرتاب ماهواره به مدارات کره زمین برگزار شد

خبرایران: کارگاه آموزشی پرتاب ماهواره به مدارات کره زمین در سی امین نشست باشگاه فیزیک مرکز علوم و ستاره شناسی تهران برای علاقمندان برگزار شد.
کارگاه  آموزشی پرتاب ماهواره به مدارات کره زمین برگزار شد
به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، امیرحسین چیذری مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران، با بیان این خبر اظهار کرد:آنچه در این کارگاه به زبان ساده بیان شد پیرامون ردیابی ماهوار ه ها و نگهداشتن ماهواره در جهت مورد نظر بود.
مدیر مرکز علوم و ستاره شناسی تهران عنوان کرد:از دیگر برنامه های این نشست سخنرانی با عنوان طیف سنجی و کاربردهای آن بود که  توسط  محیا لطیف، کارشناس ارشد فیزیک به علاقه مندان ارایه شد.
وی افزود: طیف سنجی یا تحرک یونی یک روش آنالیز است که با اعمال پالس الکتریکی به دروازه یونی وارد ناحیه رانش شده و در آنجا تحت تاثیر میدان الکتریکی یون ها حرکت می کند  و در مسیر بر اساس جرم و اندازه ،جداسازی صورت می گیرد.
چیذری خاطرنشان کرد:  آزمایشهای فیزیک با عنوان شمع جادویی، جاذبه معکوس و... توسط فاطمه اماميان ، شهرزاد برزگر و ماعده خليفه تقي از اعضای باشگاه فیزیک دیگر برنامه اجرایی بود . 
وی تصریح کرد: آشنایی با سنسور دوربین عکاسی نیز توسط  مهندس مهدی اسماعیلی از اعضای این باشگاه به علاقه مندان ارایه شد.
چیذری افزود: نشست های باشگاه فیزیک با مسوولیت دکتر بهناز اکبرنواز  دکترای فیزیک و استاد دانشگاه در دومین پنجشنبه هرماه برگزار می شود


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب