امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 25882 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲:۱۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست خبری یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی اعلام شد؛

شجاعی طباطبایی: امسال مشتاق شدیم تا در حوزه تصویرعاشورایی، جدی تر گام برداریم/ کتابی با مضمون تصویرگری دینی «گرافیک مذهبی» آماده چاپ است/ رهنما : آثاریازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی در سراسر شهر تهران به نمایش در می آید

خبرایران:نشست خبری «یازدهمین سوگواره بین المللی هنرعاشورایی» صبح امروزدوشنبه15 آبان ماه 1396 در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزارشد.
شجاعی طباطبایی: امسال مشتاق شدیم تا در حوزه تصویرعاشورایی، جدی تر گام برداریم/ کتابی با مضمون تصویرگری دینی «گرافیک مذهبی» آماده چاپ است/ رهنما : آثاریازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی در سراسر شهر تهران به نمایش در می آید

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی» صبح امروزدوشنبه15 آبان ماه 1396 با حضور«مسعود شجاعی طباطبایی»مدیرمرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، «حامد رهنما»مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنرواصحاب رسانه در تالار امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار ودراین نشست خبری «مسعود شجاعی طباطبایی» مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری اظهارداشت: یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی به همت و تلاش های موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر اتفاق افتاده و این تلاش ها قابل تقدیر است.

شجاعی طباطبایی تصریح کرد: در موسسه فرهنگی سپهرسوره هنر برای به ثمر رساندن یازدهمین سوگواره بین المللی عاشورایی بسیار تلاش شده و برای دبیری هنری این سوگواره محمدرضا دوست محمدی را معرفی کردیم، او یکی از چهره های مطرح در عرصه تجسمی است که داورهای این سوگواره نیز توسط او انتخاب شدند.

وی درادامه در خصوص افتتاحیه یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی هم خاطر نشان کرد: قرار است از کاظم چلیپا استاد برجسته نقاشی که همه با او آشنا هستند و در چهار دهه اخیر فعالیت های بسیار مفیدی برای هنر انقلاب انجام داده است، قدردانی کنیم.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ابرازداشت: تعداد زیادی رویداد هنری طی چند ماه گذشته برگزار شده است؛ به عنوان مثال برای مراسم 13 آبان یک نمایشگاه پوستر و چند کتاب آماده چاپ شده است که تا هفته دیگر از آن ها رونمایی می شود. همچنین آثار نقاشی و پوستر با رویکرد دفاع مقدس و محوریت شهید محسن حججی ارائه می شود.

وی با اشاره فاجعه میانمار و برگزاری نمایشگاهی دراین خصوص عنوان داشت: برای آثاری که درباره فاجعه میانمار به دستمان رسید، 5 نفر شایسته تقدیر شناخته خواهند شد که در آیین پایانی سوگواره هنر عاشورایی از آن ها تقدیر می کنیم و امسال مشتاق شدیم تا در حوزه تصویرعاشورایی، جدی تر گام برداریم و متوجه شدیم باید در حوزه چاپ کتاب ورود پیدا کنیم؛ بنابراین کتابی با مضمون تصویرگری دینی با عنوان «گرافیک مذهبی» آماده چاپ است.

 

رهنما : آثاریازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی در سراسر شهر تهران به نمایش در می آید
 

حامد رهنما مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر نیز درادامه این نشست خبری اظهارداشت: فراخوان یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی در تیرماه امسال در 4 بخش پوستر، پرچم، نقاشی و تصویرسازی اعلام شد و کار داوری نیز اکنون به پایان رسیده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر تاکیدکرد: نسبت به دوره قبلی رشد 30 درصدی داشته ایم. همچنین برگزیدگان سال های پیش را دعوت و در برج میلاد تهران برایشان کلاس های آموزشی برگزار کردیم که خوشبختانه خروجی خوبی داشت.

رهنما ابرازداشت: براساس صحبت هایی که با سازمان زیباسازی شهرداری تهران شده، قرار است امسال هم آثار را در سراسر شهر از جمله گالری های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نمایش بگذاریم و برای نمایش آن ها از 22 تا 30 آبان در گالری ابوالفضل عالی و گالری خانه عکاسان حوزه هنری هم اقدام کرده ایم. 

وی ادامه داد: هنر بهترین زبان برای انتقال فرهنگ و قیام عاشورا است. مجموع آثار ثبت شده در این دوره از سوگواره 1235 اثر از 431 هنرمند، در بخش تصویر سازی 199 اثر،  در بخش نقاشی 177 اثر و بخش ویژه ای هم که امسال اضافه شده با عنوان مدافعین حرم که 30 اثر در این بخش به این سوگواره ارسال شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر یادآورشد: همچنین  تعدادی از داستان های کوتاه کتاب «عطر عطش» را که مجموعه ای شامل قصه های برگزیدگان جشنواره داستان بود، برای تصویرسازی به تصویرگران مطرح کشورمان معرفی کرده ایم.

وی با اشاره به رونمایی از پوستر سوگواره هنر عاشورایی گفت: این پوستر را علیرضا پوراکبری که از برگزیده های سوگواره سال پیش است، طراحی کرده و اعضای هیات داوران سوگواره بین المللی هنرعاشورایی نیز در بخش پوستر و پرچم مسعود نجابتی، حسن موسی زاده و محمد خزایی هستند و داوران بخش تصویر سازی و نقاشی محمد حسین صلواتیان، محمدرضا دوست محمدی و حسن روح الامین هستند.

رهنما درپایان سخنان خود گفت: برای بخش بین المللی با کشورهای ترکیه، عراق، لبنان، افغانستان و بحرین صحبت شده که آثاری هم از این کشورها به دست ما رسیده است. امسال تندیسی برای جشنواره طراحی شده که آن را به برگزیدگان اهدا خواهیم کرد. این تندیس توسط نادر قشقایی طراحی و آماده شده است.

بنابراین گزارش، یازدهمین سوگواره بین المللی هنر عاشورایی با ارائه و نمایش آثار برگزیده 22 تا 29 آبان ماه در حوزه هنری برگزار می شود.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب