امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 26034 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۹:۵۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان اعلام کرد؛

زلزله در همدان هیچ مصدومی نداشت/اعزام تیم اسکان اضطراری و آواربرداری به کرمانشاه

خبرایران: مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره اینکه خوشبختانه کسی در استان بر اثر زلزله مصدوم نشده است اما افرادی بر اثر عجله و فرار و برخورد با در و دیوار جراحت سطحی داشتند، اعلام کرد: هنور از کرمانشاه مصدومی به استان همدان اعزام نشده است.
زلزله در همدان هیچ مصدومی نداشت/اعزام تیم اسکان اضطراری و آواربرداری به کرمانشاه

علیمردان طالبی در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه بعد از وقوع زلزله رصد کرده و مکان‌یابی کردیم و بعد از 10 دقیقه متوجه شدیم کانون زمین‌لرزه در غرب ایران و عراق و در استان کرمانشاه بوده است، اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله با فرمانداران شهرستان‌ها تماس گرفته شد و رصد از طریق دهیاری‌ها صورت گرفت و خوشبختانه خسارت و تلفات خاصی در استان گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه همزمان با رصد استان با همکارانمان در کرمانشاه تماس گرفته و اعلام آمادگی کردیم، افزود: با توجه به حساسیت شهرستان نهاوند دستور برگزاری شورای هماهنگی ستاد مدیریت بحران نهاوند را صادر کردیم همچنین از طریق دانشگاه علوم پزشکی مقرر شد تمام بیمارستان‌ها آماده‌باش کامل برای پذیرش مصدوم را داشته باشند که اگر لازم بود مصدوم بپذیرند.

طالبی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران استان در ساعت 12 شب گذشته و اینکه در استان نیازی به امدادرسانی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان همدان در حوادث و سوانح معین استان کرمانشاه است از ساعت 11 دیشب تا همین ساعت تجهیزات را اعزام کردیم.

وی ادامه داد: 5 دستگاه آمبولانس، 21 دستگاه اتوبوس آمبولانس، تیم اسکان اضطراری و آواربرداری، تیم‌هایی با سگ‌های جست‌وجوگر، تیم درمان، تیم پیشرو و تیم واکنش سریع به استان کرمانشاه اعزام شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان خاطرنشان کرد: تا کنون اقلامی چون 5000 تخته پتو، 200 چراغ والور، 1000 بطری روغن، 8500 قوطی کنسرو و 420 کیلوگرم خرما به منطقه زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شده است.

وی با بیان اینکه یک دستگاه تریلی و یک دستگاه بیل مکانیکی پیکور نیز برای باز کردن راه‌ها ارسال شده است، تصریح کرد: در جلسه دیشب ستاد مدیریت بحران تصمیم بر آن شد تا تمام مدیران استانی با مدیران همطراز خود در استان کرمانشاه مدام در تماس باشند تا نیازهایشان را بلافاصله برطرف کنیم.

طالبی توصیه کرد: با توجه به اینکه امکان وقوع دوباره زلزله وجود دارد، حفظ خونسردی و آرامش، پناهگیری مناسب در نقطه امن و خروج آرام از محل است.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب