امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 2614 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مسعود سلطانی فر مطرح کرد؛

سیاست کلی ما مثبت کردن تراز گردشگری است / 7 میلیون و 800 هزار نفر خروجی گردشگر داریم/

خبرایران : مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سیاست کلی ما مثبت کردن تراز گردشگری است و در حال حاضر تراز گردشگری به شدت منفی است بر اساس آمارها تعداد خروجی گردشگر از ایران خیلی بیشتر از ورودی گردشگر است.
سیاست کلی ما مثبت کردن تراز گردشگری است / 7 میلیون و 800 هزار نفر خروجی گردشگر داریم/

به گزارش خبرنگار خبرایران،، مسعود سلطانی فر صبح امروز در مراسم اعلام اقدامات و برنامه های ستاد خدمات سفر برای نوروز سال 93 در جمع نمایندگان دستگاه های عضو ستاد وهمچنین رسانه های گروهی اظهار داشت: در بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جدا از مسائل خدمات رسانی به هموطنان، سیاست کلی ما مثبت کردن تراز گردشگری است و در حال حاضر تراز گردشگری به شدت منفی است بر اساس آمارها تعداد خروجی گردشگر از ایران خیلی بیشتر از ورودی گردشگر است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گفت: طبق آمارها، تعداد ورودی گردشگر به کشور حدود 4 میلیون و 200 هزار نفر است که شاید بتوان یک میلیون نفر از آنها را واقعا گردشگر دانست و گفت که 7 میلیون و 800 هزار نفر خروجی گردشگر داریم که بخش قابل توجهی از آنها گردشگرانی هستند که به مکه و عتبات عالیات سفر می کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که بتواند زیرساخت های افزایش گردشگر به ایران را فراهم کند و در ایام نوروز با هماهنگی هایی که در ستاد خدمات سفرها انجام شده مردم کمترین مشکل را داشته باشند.

سلطانی فر عنوان داشت: امروز پس از گذشت سالها با تدبیر دولت و رئیس‌جمهور، هماهنگی، برنامه‌ریزی، نظارت و کنترل بر امور مختلف سفر مردم در کشور به صورت هماهنگ و با محوریت سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شد و با وجود اینکه کمتر از 2 ماه از تشکیل ستاد هماهنگی خدمات سفر می‌گذرد، کمیته‌ها و ستاد تلاش کردند هماهنگی‌ها و امکانات مورد نیاز را برای ارائه هرچه بهتر خدمات به مسافران نوروزی فراهم کنند.

وی از مذاکره با استانداران سراسر کشور برای بسیج امکانات دستگاه‌ها خبر داد و ابرازداشت: تمامی استان‌ها و شهرستانها حداقل دو جلسه با اعضای ستاد برگزار کرده‌اند و با توجه به اینکه فعالیت‌های این ستاد یک مانور عمومی و بسیج تمامی امکانات برای ارائه خدمات مناسب به گردشگران است و همه دستگاه‌های عضو ستاد با جدیت در صحنه حضور دارند، با تدبیر دولت امیدواریم مردم امسال نوروزی کم حادثه و خاطره‌انگیز را سپری کنند.

معاون رئیس‌جمهور افزود: در ستاد هماهنگی خدمات سفر سیستم‌های نظارتی گسترش یافته و امکانات ارتباطی برای ارائه گزارش‌ها و تخلف‌ها در اختیار مردم قرار گرفته است.

بنابراین گزارش درپایان این مراسم مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همراه با اصحاب رسانه از نمایشگاه اقدامات اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر بازدید کرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب