امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27320 تاریخ انتشار: شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمید حسینی درنشست خبری اعلام کرد؛

متأسفانه درب اتاق مسئولان به روی تشکل‌ها بازنیست/ دوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گازو پتروشیمی برگزارمی شود/ توزیع 4 میلیون تن قیرمجانی اشتباه بود/صادرات فرآورده‌های نفتی گرفتار قاچاق رسمی و غیررسمی است

خبرایران: سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: دوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی روز سه‌شنبه 26 دی ماه درسالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود.
متأسفانه درب اتاق مسئولان به روی تشکل‌ها بازنیست/ دوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گازو پتروشیمی برگزارمی شود/ توزیع 4 میلیون تن قیرمجانی اشتباه بود/صادرات فرآورده‌های نفتی گرفتار قاچاق رسمی و غیررسمی است

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «دوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گازوپتروشیمی» صبح امروز شنبه ۲۳ دی ماه 1396 با حضور«حمید حسینی» سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی در سالن اجتماعات اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی برگزار و در این نشست خبری«حمید حسینی» سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی اظهارداشت: دوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی روز سه‌شنبه  26 دی ماه درسالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی تصریح کرد: دردوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی 3 مأموریت تشکل‌های اقتصادی به مرحله اجرا خواهد رسید به طوری که در راستای برگزاری این همایش صدای اعضای اتحادیه صادرکنندگان که به شدت دچار چالش و مشکلات هستند به مسئولان و دولتمردان خواهد رسید.

وی خاطر نشان کرد: متأسفانه درب مسئولان به روی تشکل‌ها باز نیست و تنها راه چاره جمع کردن بازیگران بحث در همایش‌های این چنینی است و همچنین با برگزاری این همایش ضمن توانمندسازی اعضا یک شبکه بازارسازی و بازاریابی در سطح بین‌المللی برای اعضای اتحادیه به‌وجود خواهد آمد.

حسینی ابرازداشت:دوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گازو پتروشیمی با حضور مسئولان در پنل‌ها به بیان مشکلات اعضا و ارائه راه‌حل برای رفع آنها خواهیم پرداخت و در یک پنلی تعمیرات نرم‌افزاری درباره راه‌اندازی نهاد رگولاتوری خواهیم پرداخت.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت،گازوپتروشیمی با تأکید بر لزوم اجرای رگولاتوری در صنعت نفت، عنوان داشت: رگولاتوری سازمانی برای تنظیم قوانین و مقررات صنعت نفت است و که خارج از دولت شکل گرفته و هیچ ذی‌النفعی در آن نقش ندارد. تنها با تدوین نظام تنظیم قانون و مقررات است که نگاه‌ها سیستمی شده و تصمیم‌گیری بعد از آن به درستی گرفته خواهد شد مسئله‌ای که اکنون مقطعی و غیر کارشناسی بوده و اگرچه در ظاهر به نفع مردم است.

وی ادامه داد: دراصل این نگاه غیرسیستمی بوده و کل زنجیره صنعت نفت را نمی‌بیند؛ بنابراین باعث می‌شود تا صادرکنندگان و خریداران بازار با مشکل روبه‌رو شوند و برای مثال تصمیم اشتباه مجلس مبنی بر توزیع 4 میلیون تن قیر مجانی با وجود اصرار و نامه‌های ما مبنی بر توقف این تصمیم اجرا شد و اکنون در 6 ماهه دوم سال به این نتیجه رسیده که به واقع این تصمیم اشتباه بوده است.

حسینی افزود: توزیع قیر مجانی به معنی اصراف و از بین‌بردن منابع است و اکنون در این بخش شاهد تخلف‌ها و تقلب‌های بسیار زیادی هستیم و در بخش‌هایی از صادرات فرآورده‌های نفتی شاهد قاچاق رسمی و غیر رسمی هستیم.

وی بیان کرد: با وجود اینکه شورای رقابت ایجاد نهاد رگولاتوری مستقلی را برای نفت، گاز و پتروشیمی و برق به تصویب رسانده ولی هنوز این موضوع در هیأت دولت به تصویب نرسیده است. معلوم نیست چه کسی باید جوابگوی امر قانونی روی زمین باقی مانده باشد.

حسینی ابرازداشت: دولت هم بازیگر است و هم نقش حکمران را دارد این در شرایطی است که دارای واحد‌های تولیدی نیز هست. بنابراین قطع به یقین این شرایط فضا را برای ورود سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی فراهم نخواهد کرد.

وی ادامه داد: اگر خواهان ورود سرمایه به کشور هستیم باید به فراهم کردن نرم‌افزارها اهتمام بورزیم ولی وقتی حاضر نیستیم قوانین را به درستی اجرا کنیم آیا تحقق این شرایط ممکن خواهد شد و مردم یک هزار میلیارد پول در بانک‌ها سپرده‌گذاری کرده‌اند و حاضر نیستند سرمایه ‌خود را وارد بخش صنعت کنند.

حسینی تصریح کرد: میزان صادرات فرآورده‌های نفتی کشور افزایش نیافته است، گفت: با وجود پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی به 50 میلیارد دلار در سال 96؛ اما با وجود تلاش‌ها و افزایش ظرفیت تولید این موضوع عملیاتی نشد.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی درپایان گفت: به دلیل طولانی شدن اوورهال چهار، فاز پارس جنوبی شرکت ملی نفت مجبور شد تا مقدار زیادی از سال را به علت کمبود گازوئیل به نیروگاه‌ها گازوئیل تزریق کند، بنابراین صادرات مرزهای زمینی بدین ترتیب قطع شد و همه این موارد باعث شد تا شرکت نفت خود را از بازار بزرگ عراق و افغانستان محروم کند و تدبیر دیگری دراین خصوص بیاندیشد.

بنابراین گزارش، دوازدهمین همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی روز سه‌شنبه  26 دی ماه 1396 درسالن همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار می شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب