امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 27538 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

در نشست خبری اعلام شد؛

سلیمانی:همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران برای معرفی ظرفیت‌های این مناطق و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار می شود/تاج الدین: دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران اسفند ماه برگزار می‌شود

خبرایران:دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران ۶ و ۷ اسفند ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود
سلیمانی:همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران برای معرفی ظرفیت‌های این مناطق و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار می شود/تاج الدین: دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران اسفند ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری وتوسعه سواحل مکران»صبح امروز3 بهمن ماه 1396 باحضور«علی اکبر سلیمانی»معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح،«ایرج تاج‌الدین» دبیردومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران واصحاب رسانه برگزار و دراین نشست خبری«علی اکبرسلیمانی» معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهارداشت: سواحل مکران منطقه‌ای منحصر به فرد و در مجاورت آب‌های بین‌المللی است که از ظرفیت‌های بالایی تاریخی و زیست محیطی برای توسعه برخوردار است.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تصریح کرد:بعد از سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۶ به این مناطق، توسعه سواحل مکران در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا ستاد توسعه سواحل مکران به ریاست معاون اول رئیس جمهور و با حضور ۱۰ وزیر تشکیل شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در سواحل مکران ابرازداشت: تاکنون اقدامات خوبی در این منطقه انجام شده است از ان جمله می توان به تبدیل فرودگاه نظامی جاسک به فرودگاه عمومی، شروع ساخت راه‌ آهن چابهار به زاهدان در راستای ایجاد کریدور شمال جنوب کشور و تعریض و دو بانده کردن مسیر جاسک اشاره کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ارتش طی سال‌های اخیر پروژه‌های مختلفی را در راستای توسعه این مناطق اجرا کرده و ظرفیت‌های بسیاری در سواحل مکران وجود دارد و با توجه به بودجه‌هایی محدود دولت به نظر می‌رسد این ظرفیت‌ها بدون حضور سرمایه گذاری خارجی و بخش خصوصی به سرعت شکوفا شوند.

وی عنوان داشت: همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران برای معرفی ظرفیت‌های این مناطق و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار می شود وامیدواریم در آینده فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی ایجاد شود تا بتوانیم به سرعت سواحل مکران را توسعه دهیم.

 

تاج‌الدین : مناطق منحصر به فردی برای گردشگری و جذب توریسم در دل مکران وجود دارد

ایرج تاج‌الدین دبیردومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: توسعه سواحل مکران در ۶ حوزه تعریف شده است؛ حوزه اول موضوع ترانزیت و حمل و نقل است که وزارت راه در این حوزه توسعه کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب را در برنامه دارد.

دبیردومین همایش بین‌المللی توسعه سواحل مکران تصریح کرد: حوزه دوم بحث شیلات و کشاورزی است که با توجه به دسترسی سواحل مکران به آب‌های اقیانوسی و زمین‌های حاصلخیزی در این منطقه، این حوزه نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های قابل توجه سواحل مکران را حوزه گردشگری دانست و تاکید کرد: مناطق منحصر به فردی برای گردشگری و جذب توریسم در دل مکران وجود دارد که باید به آنها توجه کرد. توسعه زیرساخت‌های انرژی و بحث شهرسازی نیز از دیگر حوزه‌های توسعه‌ای سواحل مکران هستند و اخیرا براساس مصوبه شورای عالی شهرسازی، ایجاد دو شهر جدید جاسک و تیس در دستور کار قرار گرفته است.

تاج‌الدین یادآورشد: وزارت نفت نیز ساخت یک پایانه نفتی در سواحل دریای عمان و یک مجموعه پتروشیمی با ۱۷ پلنت را برنامه‌ریزی کرده و دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران ۶ و ۷ اسفند ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود .

وی درپایان سخنان خود گفت: درروز8 اسفند ماه شرکت‌کنندگان در این همایش جهت بازدید از مناطق سواحل مکران به این منطقه سفر خواهند کرد. ما در این همایش در ۹ پنل تخصصی با حضور معاونان وزرا چگونگی سرمایه‌گذاری و توسعه این سواحل را بررسی می‌کنیم و رئیس جمهور برای سخنرانی در همایش دعوت شده است.

بنابراین گزارش، دومین همایش بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران ۶ و ۷ اسفند ماه در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود .

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب