امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

آیت الله هاشمي:در هشت سال گذشته، تامين‌اجتماعي جيب شخصي بعضي​ها بود

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ضربه‌ای که در طول هشت سال گذشته سازمان تامین اجتماعی خورد، این بود که کسانی آن را جیب شخصی خود کرده بودند و این ظلمی به نظام و نیروهای کارگری بود.
آیت الله هاشمي:در هشت سال گذشته، تامين‌اجتماعي جيب شخصي بعضي​ها بود

 

 

به گزارش خبرایران ، آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز (یکشنبه) در مراسم تجلیل از کارگران زن که به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه کارگران مهمترین نیاز مردم را با جوهر وجود خود تهیه می کنند گفت: زنان کارگر به رغم اینکه خانه داری هم می کنند اما می بینیم که با سعی و تلاش هم در محیط کار و هم در محیط خانه کار مضاعفی را انجام می دهند که این افتخار بزرگی است. عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه عدالت واقعی حقوق زن و مرد را اسلام به جامعه بشری داد گفت: اسلام حقوق زن و مرد را مساوی دانسته است و حقوقی اضافی برای هر کدام از آنان تعیین کرده است. هاشمی رفسنجانی افزود: آنچه که اسلام از حقوق زن تعریف کرده است امروز ما شاهد آن هستیم که به طور کامل تحقق نیافته و ما در کشور باید برای رفع تبعیض ها تلاش کنیم؛ افکاری نیز در جامعه است که گاهی مزاحمت ایجاد می کند که زن و مرد مساوی دیده نشوند.
وی اظهار داشت: در منطق قرآن زن موقعیت خاصی دارد به طوری که قرآن خانم هایی از جمله همسر فرعون در محیط کفر نیز بودند اما خود را نجات دادند را تقدیس کرده است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اسلام عالیترین معارف را درباره زن دارد و با توجه به فطرت زن و مرد دارد حقوقی برای زن قرار داده که اگر مراعات شود و خود زن ها بخواهند خیلی بیش از این به دست می آید. هاشمی رفسنجانی افزود: زنی که در خانه کار می کند حق مزد دارد و اسلام این پیش بینی را کرده است که مرد باید نفقه همسرش را پرداخت کند.
وی ادامه داد: شاید غربی ها ادعاهایی را در مورد زن می کنند اما وقتی به متن زندگی آنها وارد می شویم می بینیم حقوق زن پایمال شده است. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زنان به خصوص زنان کارگر قانع ترین و زحمتکش ترین هستند و نمی شود تصور مفت خوری یا بسیاری از کارهایی که قدرتمندان انجام می دهند به قشر کارگر نسبت داد. هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: کارگر با بازوی خود تلاش می کند اما شاید در بسیاری از مواقع آن مقدار که حق کارگر است داده نشود.وی در ادامه خطاب به زنان کارگر گفت: به کمک شما انقلاب پیروز شده و دوام یافته است و امروز زنان موثرترین نیروها در عرصه کار و تلاش و خانه داری هستند که انشاءالله این موقعیت برای زنان با چند اصلاحیه ارتقا یابد. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همچنین باید مجموعه بزرگ تامین اجتماعی که برای توسعه آن تلاش زیادی شده در خدمت کارگران بماند چرا که این مجموعه حق شما است و از دسترنج کارگران ایجاد شده و هر کسی چاره ای جز مراعات حق کارگری را ندارد. هاشمی رفسنجانی ادامه داد: کاری که در چند سال اخیر اتفاق افتاد یک کار استثنایی بود که برخلاف عدالت به وجود آمد و امیدواریم که دیگر تکرار نشود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب