امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 30625 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۵:۲۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

درنشست «گردشگری در آیینه ری» مطرح شد؛

جمالی پور: شهر ری به واسطه تاریخ درخشان خود پایگاه عظیم فرهنگی و گردشگری است/ بزرگ نیا: ری را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سالهای آینده معرفی می کنیم

خبرایران:هدایت الله جمالی پور فرماندار ری گفت: امروزه صنعت گردشگری منبع بزرگ درآمدی کشورها است وشهر ری به واسطه تاریخ درخشانی که دارد پایگاه عظیم فرهنگی، گردشگری ومیراثی است.
جمالی پور: شهر ری به واسطه تاریخ درخشان خود پایگاه عظیم فرهنگی و گردشگری است/ بزرگ نیا: ری را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سالهای آینده معرفی می کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، دومین نشست ازسلسله نشست های تخصصی گردشگری با موضوع «گردشگری در آیینه ری» صبح امروز 13 تیرماه 1397 با حضور«حسن خلیل آبادی» رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران،«سید احمد صفوی» شهردارمنطقه 20 تهران،«احمد مسجد جامعی»عضو شورای اسلامی شهرتهران،«هدایت الله جمالی پور» فرماندار ری،« دلاور بزرگ نیا» مدیر کل سازمان میراث و میراث فرهنگی استان تهران و اصحاب رسانه سالن اجتماعات شهرداری منطقه 20 تهران برگزارودراین نشست«هدایت الله جمالی پور» فرماندار ری اظهارداشت: امروزه صنعت گردشگری منبع بزرگ درآمدی کشورها است وشهر ری به واسطه  تاریخ درخشانی که دارد پایگاه عظیم فرهنگی، گردشگری ومیراثی است.

فرماندارری تصریح کرد: دربعد مذهبی به خاطر حضرت عبدالعظیم هم از بعد تاریخی است اما با همه این ظرفیت های بزرگ نتوانستیه ایم آنطور که باید در توسعه صنعت گردشگری اقدام کنیم و پیکره شهر ری یک پیکره مهم و سرشار از منابع درآمدی برای کشور است. 

وی عنوان داشت:ازدرون یک شهری بیمار و بی هویت و گرفتار است . علل مریضی آن هم ناشی از همجواری با تهران است و در مسائل همواره اولویت با تهران بوده در این شکی نیست اما همین امر سبب بشود امروز ری حال خوبی نداشته باشد به طوریکه شهر های که زمانی حاشیه ری را تشکیل می دادند امروز از ری وضعیت بهتری دارند لذا شورای شهر باید به ما کمک کند.

جمالی پور ابرازداشت: شورا که امروز یک ظرفیت مناسب در مدیریت شهری است باید کمک کند مدیریت شهر اختیارات ویژه ای به شهردار ری  بدهند. اگر بخواهیم معضلات رفع شود و موقعیت تاریخی حفظ شود دغدغه مردم و کارشناسان حفظ شود.

وی تاکید کرد: باید به مدیریت شهر اینجا اختیارات ویژه بدهیم . وفق قانون و مقررات شورا می تواند برای ری هم شهردار انتخاب کند و با این مدیریت، توسعه شهری شکل نخواهد گرفت . ما شهر پر درآمدی هستیم و لذا کمک کنید این ساختار ها درست شود تا مردم بتوانند منتفع شوند.

فرماندارری درپایات سخنان خودگفت: این ساختار پاسخگوی نیازمردم و صیانت از میراث فرهنگی نیست و یکی از مشکلات اساسی ری این است که طرح جامع مستقل نداشتیم که اگرداشتیم حتما اطراف حرم امروزتبدیل به شکل کنونی نمی شد و بهتراز اینها بود. 

بزرگ نیا: ری را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سالهای آینده معرفی می کنیم

دلاوربزرگ نیا مدیر کل سازمان میراث ومیراث فرهنگی استان تهران نیز دراین جلسه اظهارداشت: ما خودمان گواهی می‌دهیم که ازصنعت گردشگری کم شنیده‌ایم و این در حالی است که رونق صنعت گردشگری می‌تواند موجب وفاق ملی شود ودرسطح بین المللی می تواند زمینه صلح جهانی را فراهم کند.

مدیر کل سازمان میراث ومیراث فرهنگی استان تهران عنوان داشت:از ستاد گردشگری تشکر می‌کنم که تلاش زیادی در معرفی آثارو ظرفیت‌های گردشگری داشته‌اند وبه زودی شاهد اعتلای این صنعت خواهیم بود.

وی ابرازداشت: در سال 8 میلیون زایر حرم حضرت عبدالعظیم را زیارت می کنند پس اگر با نگاه درآمدزایی و صنعتی ببینیم می‌توانیم از یک خام فروشی و بازدید ساده یک پکیج درآمدی ایجاد کنیم.

بزرگ نیادرپایان سخنان خود گفت: واقعا به دنبال این هستیم که در کنار اصفهان و تبریز که پایتخت فرهنگی شناخته شدند،ری را به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سالهای آینده معرفی کنیم. چرا که انتخاب ری به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام همه دستگاه ها را مجاب می کند که از داشته هایشان به خصوص شهر ری به درستی محافظ کنیم و قدر انها را بهتر بدانیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب