امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 31423 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۵۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حسین ظریف‌منش در نشست خبری اعلام کرد؛

برگزاری همایش‌»ولایت محور وحدت اسلام» دراستانها / فراخوان 2 جشنواره بین‌المللی شعرغدیر و آثاربرتردانشجویی پیرامون غدیر/ اطعام ۲ میلیون نفر در سطح کشوربا کمک خودجوش مردم/ پویش مردمی با عنوان «تشکر از پیامبر(ص)» و «من غدیری‌ام» در فضای مجازی

خبرایران: مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به برخی فعالیت‌ها دراستان‌های کشورگفت:۱۰ هزار پروژه در استان‌های محروم کشور افتتاح می‌شود و همچنین در تهران تجلیل از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید سادات با همکاری سپاه محمد رسول الله(ص) و بنیاد شهید صورت می‌گیرد.
برگزاری همایش‌»ولایت محور وحدت اسلام» دراستانها / فراخوان 2 جشنواره بین‌المللی شعرغدیر و آثاربرتردانشجویی پیرامون غدیر/ اطعام ۲ میلیون نفر در سطح کشوربا کمک خودجوش مردم/ پویش مردمی با عنوان «تشکر از پیامبر(ص)» و «من غدیری‌ام» در فضای مجازی

به گزارش خبرنگارخبریران، نشست خبری اعلام «برنامه‌های دهه امامت و ولایت در داخل و خارج از کشور» صبح امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه 1397 با حضور«حسین ظریف‌منش» مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر و اصحاب رسانه در ساختمان بنیاد بین المللی غدیر برگزار ودراین نشست خبری«حسین ظریف‌منش» مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیربا اشاره به جایگاه واقعه غدیر در جهان اسلام اظهارداشت: این پیام رسول اکرم (ص) است که حاضران به غایبان و پدران به فرزندان تا روز قیامت پیام غدیر را برسانند. بنابراین این رسالت همچنان پابرجا است. شعار امسال این دهه هم لبیک یا رسول الله(ص) است.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیرتصریح کرد: غدیر ادامه مسیر نبوت و امامت است. در واقع پیامبر(ص) در غدیر برای اداره جوامع و مدیریت جامعه الگویی برای بشریت عرضه کرده است تا بتوانند یک زندگی سعادتمندانه‌ای داشته باشند.

وی درخصوص ساختار اصلی برنامه‌های دهه امامت و ولایت خاطرنشان کرد: برنامه‌های این دهه ناظر به گرامیداشت، تبیین و ترویج جشن و سرور به مناسبت غدیر، معرفت افزایی و فرهنگی‌سازی پیرامون این عید بزرگ و توصیه به انجام اعمال و مناسک این روز است.

ظریف‌منش عنوان داشت: به مناسبت تقارن این هفته با هفته دولت تببین نامه ۵۳ نهج‌البلاغه در این ایام صورت می‌گیرد و در برخی استان‌ها همایش‌ «ولایت محور وحدت اسلام» برگزار می‌شود، دهه امامت و ولایت که از ۳۰ مرداد ماه آغاز و تا دهم شهریور ماه ادامه دارد، از سوی کمیته‌های ده‌گانه برنامه‌های متنوعی در قالب بیش از ۱۵۰ هزار برنامه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به همکاری گسترده نهادهای مختلف در برپایی اعیاد دهه امامت و ولایت ابرازداشت: وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیما، شبکه قرآن، سازمان اوقاف و امور خیریه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، اتاق اصناف، هیأت رزمندگان و غیره در این برنامه مشارکت گسترده دارند.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر ادامه داد: فراخوان دو جشنواره بین‌المللی شعر غدیر و آثار برتر دانشجویی پیرامون غدیر در این دهه منتشر خواهد شد که اختتامیه این دو همایش در آذر یا دی ماه سال جاری برگزار می‌شود، همچنین بزرگداشت علامه شرف‌الدین به عنوان یاور غدیر در این ایام انجام می‌شود.

وی با اشاره به برخی فعالیت‌ها در استان‌های کشور افزود: نمایشگاه بازسازی واقعه غدیر از امروز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ماه در آستان مقدس امامزاده صالح تهران برگزار می‌‌شود. همچنین ۱۰ هزار پروژه در استان‌های محروم کشور افتتاح می‌شود. همچنین در تهران تجلیل از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید سادات با همکاری سپاه محمد رسول الله(ص) و بنیاد شهید صورت می‌گیرد.

ظریف‌منش از راه‌اندازی ۱۱۰ کاروان شادی در میدان امام حسین(ع) تهران در روز عید غدیر خبر داد و تاکید کرد: این ۱۱۰ کاروان در صبح عید غدیر خم راهی میادین اصلی شهر خواهند شد که در هر کاروان پنج نیروی جوان حضور دارند.

وی یادآورشد: همچنین اطعام بیش از ۲ میلیون نفر در سطح کشور در این روز با کمک خودجوش مردم پیش‌بینی شده است، اما امسال در نظر داریم طرح «هر خانه یک غذا» را اجرا کنیم تا سنت اطعام غدیر همگانی شود.

ظریف‌منش با اشاره به ایجاد ۴۰۰ ایستگاه صلواتی در کنار مساجد تهران اضافه کرد: نماز عید سعید غدیر از سوی آیت‌الله صدیقی در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) اقامه می‌شود. همچنین اجتماع طلاب در روز مباهله در حوزه علمیه امام خمینی (ره) نیز انجام خواهد شد.

وی از اجرای برنامه‌های غدیر در ۲۸ نقطه از مناطق اهل سنت خبر داد وگفت:‌ پویش مردمی با عنوان «تشکر از پیامبر(ص)» و «من غدیری‌ام» در فضای مجازی تشکیل شده است. همچنین برنامه‌های غدیر در ۶۰ رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و ۷۰۰ نقطه از سوی مجمع جهانی اهل بیت (ع) برپا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به عناوین دهه امامت و ولایت گفت: از جمله برنامه‌های ما سرکشی به خانواده‌های شهدا و مدافعان حرم،برگزاری همایش‌های ولایت در استان‌های مختلف با همکاری برادران اهل سنت، و برگزاری جشن‌های بین‌المللی شعر غدیر است. این برنامه در آذر و دی‌ماه امسال برگزار خواهد شد و فراخوان آن در دهه امامت اعلام خواهد شد.

وی در پایان سخنان خود گفت: جشن ولایت و امامت نیز در تمام ایام سال برگزار شود. همچنین همایش علامه شرف‌الدین و تجلیل از این عالم غدیر، همایش بانوان غدیرپژوه،برگزاری صدها کارگاه غدیرشناسی در استان‌ها جهت پاسخگویی به شبهات هم از دیگر برنام‌های ما به شمار می‌روند.

بنابراین گزارش، برنامه‌های دهه ولایت و امامت از چهارشنبه ۳۱ مرداد ماه همزمان با عید سعید قربان در سراسر کشور آغاز و تا شنبه ۱۰ شهریور ماه مصادف با ولادت امام موسی کاظم(ع) ادامه خواهد داشت.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب