امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 3194 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۹:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ظریف: تا وزیر خارجه ام نمی گذارم پروژه امنیتی سازی ایران تحت انکار هولوکاست تحقق یابد/ ما ملتی دلاوریم نه دلواپس

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه تاکید کرد: تا وزیر امور خارجه هستم نخواهم گذاشت پروژه صهیونیستی امنیتی سازی ایران من جمله از طریق تخریب چهره و حیثیت ملی تحت انکار هولوکاست تحقق یابد.
ظریف: تا وزیر خارجه ام نمی گذارم پروژه امنیتی سازی ایران تحت انکار هولوکاست تحقق یابد/ ما ملتی دلاوریم نه دلواپس
به گزارش خبر ایران، رییس دستگاه دستگاه دیپلماسی برای پاسخگویی به چهار سوال نمایندگان که به ترتیب با 46، 23، 5 و یک امضا تهیه شده، در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی حضور یافته است.

وی در ابتدای سخنانش افزود: سوال و نظارت حق و وظیفه نمایندگان مجلس است و پاسخگویی در چارچوب مصالح و منافع ملی وظیفه من و سایر همکارانم در هیات دولت است.

وی افزود: حساسیت نمایندگان نسبت به وزارت امور خارجه نشان دهنده اهمیتی است که به سیاست خارجی و امنیت ملی داده می شود که خود جای تقدیر و تشکر دارد.

ظریف ادامه داد: من هم به نوبه خود خوشحالم که در طول هشت ماه گذشته بیش از هر وزیر امور خارجه دیگری در تاریخ انقلاب اسلامی در مجلس، کمیسیون امنیت ملی و دو بار در صحن علنی حضور پیدا کرده ام .

رییس دستگاه دیپلماسی اظهار داشت: خداوند بزرگ را سپاسگزارم که به برکت هوشمندی و پایمردی مردم دلاور ایران اسلامی و در سایه هدایت و حمایت مستمر مقام معظم رهبری و تدبیر و درایت ریاست جمهوری امروز سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با ارایه منطقی گفتمان اصیل انقلاب اسلامی که همان گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری است و تمام مواضع ما عین مواضع امام و رهبری است، گفتمان انقلاب اسلامی که گفتمان صلح طلبی همراه با تسلیم ناپذیری، گفتمان سازنده با همراه با عزت، گفتمان گفت و گو همراه با هویت مداری، گفتمان حکمت همراه با عدالت و گفتمان مصلحت جهان و ابنای بشریت است؛ با موفقیت مسیر پیشرفت، روشنگری و شکستن موانع را دنبال می کند.

ظریف تاکید کرد: دوستان ایران و انقلاب در همه جا خوشحالند؛ دوستان انقلاب، اسلام و ایران در همه جا به خاطر جمهوری اسلامی ایران سربلند هستند و عرصه به دلیل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر بدخواهان مردم دلاور و انقلاب شکوهمند اسلامی تنگ شده و سرمایه گذاران کلان و رویاهای باطل و خطرناکشان نقش بر آب شده است که «مکروا و مکرالله و الله خیر الماکرین».

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در این مسیر پر فراز و نشیب بیش از هر چیز به لطف الهی، دعای معصومین (ع) و همبستگی مردم و همراهی و راهنمایی نمایندگان دلبسته ایم و امروز با همین رویکرد در مجلس حاضر شدم که به سوالاتی که در کمیسیون پاسخ دادم، در صورتی که نمایندگان تمایل داشته باشند، مجددا پاسخ دهم.

به گزارش خبرنگاران سیاسی ایرنا، ابتدا سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با قرائت سوال از وزیر امورخارجه گفت: سوالات از ظریف درباره تایید دروغ هلوکاست و عدم حمایت از پیشرفت های کشور است.

«سید حسین نقوی حسینی» با قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در صحن علنی درباره سوال از وزیر امورخارجه تصریح کرد چهار سوال از وزیر امور خارجه پرسیده می شود که یکی سوال مشترک 46 نفر، دیگری سوال 23 نفر، سومین سوال نیز پرسش 5 نماینده بوده و یک سوال را نیز حمید رسایی نماینده تهران در مجلس از وزیر امورخارجه پرسیده است.

وی با برشماری این سوالات ادامه داد که از وزیر خارجه پرسیده شده است که علت انفعال شما در موضوع رژیم حرامزاده اسراییل و هلوکاست چیست؟ مستندات تاریخی آقای ظریف درباره تایید دروغ هلوکاست در دولت راستگویان چیست؟ علت عدم حمایت شما از پیشرفت های دفاعی جمهوری اسلامی و جلوگیری از سفر هیات های کارشناسی کشورهای دیگر در جهت توسعه توان موشکی به ایران چیست؟ علت مواضع خفت بار شما در دانشگاه تهران در مورد قدرت نظامی آمریکا و ضعف سیستم دفاعی جمهوری اسلامی ایران چیست؟

نقوی حسینی ادامه داد: سوالات مزبور با شماره های 76278/1561 مورخ 19 بهمن 92، 39739/1131 مورخ 6 مهرماه 92، 77112/1563 مورخ 21 بهمن ماه 92 و 66029/1486 مورخ 19 آذرماه 92 از هیات رییسه مجلس شورای اسلامی جهت بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع شده بود، در دو جلسه به تاریخ 9 آذرماه 92 و 6 اسفندماه 92 در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی که گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را درباره سوالات از وزیر خارجه قرائت می کرد، افزود: جناب آقای دکتر ظریف با اشاره به این نکته که معتقدم هلوکاست نمی تواند سرپوشی باشد بر جنایات رژیم صهیونیستی و ما باید تلاش کنیم این مظلوم نمایی را از رژیم صهیونیستی بگیریم، اینجانب راجع به رژیم صهیونیستی موضع نرم نگرفته و نخواهم گرفت و در پاسخ به خبرنگاران در خصوص این که آیا نتیجه مذاکرات شما بهبود رژیم صهیونیستی خواهد بود و این که بالاخره بهبود رابطه با رژیم صهیونیستی و شناسایی آن در آینده قابل تصور می بینید نیز عرض کردم که در این رابطه نیازی به پاسخ دیپلماتیک نیست و پاسخ نه است و در آینده نیز چنین چیزی قابل تصور نمی باشد.

وی در ادامه قرائت گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: مشکل شما شناسایی رژیم صهیونیستی توسط ایران نیست بلکه مشکل شما تجاوزگری رژیم صهیونیستی است و تا به حال بارها درباره این موضوع نظراتم را اعلام کردم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در ارتباط با سیستم دفاعی و پیشرفت های دفاعی نیز دکتر ظریف بیان کرد که وزارت امورخارجه به عنوان دیده بان گزارشی از مطالب رصد شده را بنا به وظیفه ذاتی و شرعی اعلام می دارد و ما به عنوان وزارت امورخارجه جلوی رزمایش و یا حضور هیات ها را نگرفته ایم، اینجانب در سخنرانی دانشگاه تهران عرض کردم که آیا دفاع کشور به موشک است یا به قدرت اراده مردم؟ منظور بنده تاکید بر این نکته بود که آنچه کشور را محافظت کرده، فرهنگ مقاومت مردم بوده و این مقاومت است که مردم، انقلاب و نظام را محافظت کرده است.

نقوی حسینی افزود: دکتر ظریف همچنین در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت که بنده به توان دفاعی کشور ارزش قائل هستم اما حرفم به معنای توهین به نیروهای مسلح نبود و تاکیدی بر مقاومت مردم که این مطلب نیز مبتنی بر اصیل ترین آموزه های انقلاب اسلامی براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و بنیانگذار انقلاب اسلامی است که پاسخ نمایندگان محترم را دادند و در نهایت نمایندگان از پاسخ های وزیرامورخارجه قانع نشدند و کمیسیون قلمرو سوالات را ملی تشخیص داد.
 

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب