امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 328 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۳۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها؛

پیشرفت 88 درصدی آزادراه کنارگذر غرب اصفهان

خبر ايران: معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها در بازدید از آزادراه کنارگذر غرب اصفهان گفت: در صورت تامین اعتبار لازم این پروژه در ابتدای سال 1393 به بهربرداری می رسد.
پیشرفت 88 درصدی آزادراه کنارگذر غرب اصفهان

به گزارش خبرايران ، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در حاشیه بازدید از آزادراه کنارگذر غرب اصفهان گفت: با توجه به مهیا بودن تمام زمینه‌ها جهت تکمیل و بهره‌برداری به موقع از آزادراه کنارگذر غربی اصفهان مقرر شد تا پیمانکار پروژه هرچه سریعتر نسبت به فعالسازی تمامی جبهه‌های کاری جهت اتمام به موقع پروژه اقدام کند.مهندس احمدی نوری کنارگذر غربی اصفهان را به عنوان محور مهمی در کاهش بار ترافیکی شبکه شریانی شمال- جنوب کشور دانست و افزود: با افتتاح این آزادراه شاهد کاهش بار ترافیکی، آلودگی هوا و تصادفات جاده‌ای شهر اصفهان خواهیم بود لذا اهمیت دارد که تمامی امکانات جهت تسریع در روند اجرایی این پروژه به کار گرفته می‌شود تا این پروژه  هر چه سریعتر به بهره برداری برسد. مهندس احمدی نوری در ادامه افزود: این پروژه به طول 90 کیلومتر از تقاطع مورچه‌خورت اصفهان آغاز و به بزرگراه ارتباطی فولاد مبارکه و کارخانه سیمان سپاهان ختم می‌شود که در حال حاضر 88 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امید می‌رود 14 کیلومتر انتهایی آن در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در ابتدای سال 93 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از راه آهن سریع‌السیر قم- اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و‌نقل کشور از راه‌آهن سریع‌السیر تهران- قم- اصفهان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند پیشرفت پروژه قرار گرفت.هدف اصلی از اجرای این طرح اتصال تهران از شهر قم به اصفهان است که برای تردد قطار‌های مسافربری با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت احداث خواهد شد و هم‌اکنون حدفاصل قم- اصفهان این پروژه در حال اجرا است.در حاشیه این بازدید، دکتر علی نورزاد با برگزاری نشست‌ کارگاهی در قطعات 1 و 2، در جریان مشکلات و مسایل پروژه قرار گرفت.عملیات اجرایی خط آهن سریع‌السیر قم- اصفهان به طول 240 کیلومتر از ابتدای سال 1386 آغاز شده و در بخش زیرسازی 67 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. مسیر راه‌آهن از شهرهای قم، نیزار، دلیجان، قرقچی، میمه، مورچه خورت گذشته و به اصفهان می‌رسد.پروژه خط‌آهن قم- اصفهان دارای دو قطعه اجرایی در بخش زیرسازی است و میزان اعتبار سال 1392 این محور بالغ بر 737،312 میلیون ریال است و تا کنون 1،413،781 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب