امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 38177 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

با حضور دکتر اسکندر مومنی؛

نشست وزرای اجلاس کمیسیون موادمخدر سازمان ملل آغاز به کار كرد

خبرایران: نشست وزرای شصت و دومین اجلاس کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد (CND) از امروز در وین آغاز به کار کرد.
نشست وزرای اجلاس کمیسیون موادمخدر سازمان ملل آغاز به کار كرد

به گزارش خبرایران از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ هیئتی از جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی دکتر اسکندر مومنی، دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در این اجلاس حضور دارد.


در ابتدای این نشست، کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان‌های بین‌المللی در وین، به‌عنوان معاون اول کمیسیون و رییس کمیته همگانی (بررسی قطعنامه ها) انتخاب شد.


در حاشيه برگزاري اين نشست نیز، نمايشگاهي از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های کاهش تقاضا، مقابله با عرضه، رویکرد اجتماعی شدن و طرح صیانت اجتماعی و نقش سمن‌ها برپا مي‌باشد و همچنين سه كتاب «چهل سال خط مقدم در مبارزه علیه مواد مخدر»، «طرح ملی مبارزه با مواد مخدر در سند برنامه ششم توسعه» و «گزارش سال 2018 میلادی» به زبان انگليسي در بين شركت‌كنندگان توزيع مي‌شود.


گفتني است، كميسيون مواد مخدر سازمان ملل (CND) بر اساس ماده 68 منشور ملل متحد در ساختار شوراي اقتصادي و اجتماعي ملل متحد اكوسوك (Economic and Social Council) به وجود آمد تا به‌عنوان ارگان مركزي سیاست‌گزاری در درون سيستم ملل متحد در زمینه موضوع مواد مخدر عمل کند.


كميسيون مواد مخدر داراي 53 عضو از 5 گروه جغرافيايي است و ارتقاء سازوکارهای بين‌‌المللي كنترل مواد مخدر، تأمین انتظارات ارگان‌هاي بین‌المللی در زمینه كنترل مواد مخدر و بررسي تمامي ابعاد مواد مخدر (قاچاق و مصرف) در جهان از اهداف این كميسيون می‌باشد.

 

 

منبع: روابط عمومی ستاد مبارزه با موادمخدر

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب