امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 40048 تاریخ انتشار: جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۶:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کلانتري در حاشيه پاکسازي رودخانه کن مطرح کرد؛

مناطق 5 و 22 از بهترين مناطق در حفاظت از محيط زيست هستند

خبرایران: پاکسازي حاشيه رودخانه کن و سولقان با مشارکت شهرداري منطقه 5 در آخرين روز از هفته محيط زيست با حضور مدير کل حفاظت از محيط زيست ، شهردار منطقه و دوستداران طبيعت انجام شد.
مناطق 5 و 22 از بهترين مناطق در حفاظت از محيط زيست هستند

به گزارش خبرایران به نقل از  روابط عمومي شهرداري منطقه5 ،روز 24 خردادماه 1398، در پويشي محيط زيستي سازمان هاي مردم نهاد و شهروندان علاقه مند به حفظ محيط زيست در کنار سازمان حفاظت از محيط زيست و شهرداري منطقه 5 به پاکسازي حاشيه محور سولقان و رودخانه کن پرداختند.
کيومرث کلانتري، مديرکل حفاظت از محيط زيست استان تهران مناطق 5 و 22 را از بهترين مناطق شهر تهران در حفاظت از محيط زيست معرفي کرد، اما در ادامه به مشکلات محيط زيستي کل شهر تهران اشاره کرد و گفت: موضوع پسماند از معضلات محيط زيستي کل شهر تهران است که اميدواريم با پيگيري راهکار تفکيک از مبدا شاهد حل اين مشکل باشيم.
وي همچنين به وجود 80 تشکل مردم نهاد در حوزه محيط زيست اشاره کرد و گفت: وجود همه شهروندان و مسئولان در چنين پويشي اين پيام را به همراه دارد که هيچ چيزي "دور انداختني" نيست و هيچ کجا "دور" نيست بلکه همه جا محل زيست است و بايد براي حفظ آن تلاش کنيم.

رجبعلي خسروآبادي، شهردار منطقه5 نيز در اين پويش اعلام کرد: فاز نخست برنامه هاي شهرداري منطقه 5 براي حل مشکل پسماند از شهرک هاي محدوده منطقه آغاز شده است و اميدواريم تا سال آينده تبديل يکي از مناطق برتر در جدا سازي پسماند خشک بشويم.
وي به تاثير جدا سازي پسماند خشک در کاهش هزينه و افزايش درآمدهاي شهرداري اشاره کرد و اظهار داشت: اين موضوع در نهايت با فرهنگ سازي لازم و کمک گرفتن از کمک هاي شهروندان امکان پذير خواهد بود.
شهردار منطقه 5 در ادامه به موضوع پاکسازي رودخانه ها و محيط زيست اشاره کرد و افزود: شهر براي همه است و بايد همه دست به دست هم دهيم تا شهري زيست پذير را ايجاد کنيم.
خسروآبادي بر نقش مهم صدا و سيما و رسانه ها در فرهنگ سازي براي اين موضوع اشاره کرد و گفت: شهرداري منطقه برنامه منسجمي را براي اين موضوع به کار گرفته است و همواره اين آمادگي را داريم تا سازمان هاي مردم نهاد را در اجراي موضوعات مرتبط با حفاظت از محيط زيست همراهي کند.
وي از برنامه هايي با موضوع فني عمران براي ساماندهي رود دره ها خبر داد و گفت: هدف از اين برنامه ريزي جلوگيري از وقوع مشکلات در برابر سيلاب ها و مناسب سازي امکانات اين تفرجگاهها براي استفاده عمومي است.

Image result for ‫مناطق 5 و 22 از بهترين مناطق در حفاظت از محيط زيست هستند‬‎
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب