امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 41986 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

علی یعقوبی در گفتگو با خبر ایران مطرح کرد؛

برخی ها فقط زور می زنند فامیل های خودشان را در سینما بالا بکشند/ پسرعمو ها و دختر خاله ها معضل سینمای ایران هستند

خبرایران: علی یعقوبی بازیگر تئاتر و تلویزیون گفت: برخی از کارگردانان سینما و تلویزیون شب و روز زور می زنند تا پسر عمو ، دختر عمو و پسر خاله و دختر خاله و باجناق های خودشان را که بدون سواد هنری هستند با سپردن عناوین مختلف مثل دستیاری یا نقش در هنر ایران بالا بکشند.
برخی ها فقط زور می زنند فامیل های خودشان را در سینما بالا بکشند/ پسرعمو ها و دختر خاله ها معضل سینمای ایران هستند

علی یعقوبی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار خبر ایران اظهارداشت: این روزها همه در شغل های بی ربط کار می کنند. به عنوان مثال کسی که لیسانس بازیگری دارد مسافر کش شده و راننده تاکسی کارگردان سینما شده است.

وی تصریح کرد: سینمای ایران این روزها حال خوشی ندارد ، فیلمنامه های ضعیف و دم دستی آفت سینما شده و مخاطب با تماشای چنین فیلم هایی معلوم است که از دیدن فیلم ها استقبال نخواهد کرد و دلزده به سمت شبکه های ماهواره ای پناه خواهد بود.

یعقوبی خاطرنشان کرد: بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ بازیگر در همه فیلم ها و سریال ها حضور دارند، انگار سینما و تلویزیون و تمام نقش ها برای این تعداد بازیگر نوشته شده و بقیه هیچ جایگاهی ندارد. در کنار آن ورود افراد بی سواد به عرصه کارگردانی ، فیلمنامه نویسی و حتی بازیگری باعث آسیب ها لطمات جبران ناپذیری به کیفیت آثار هنری شده است.

وی افزود: همه نقش های به جز اندک نقش هایی که به واسطه مهارت بازیگر در اجرا آن نقش تکراری، کلیشه ای و دم دستی شده اند ، مخاطب وقتی بازی ها و نقش و حتی قصه فیلمنامه ها را می بیند و تماشای کند دچار یاس شده و دیگر به سینما برای تماشای فیلم نمی رود، در تلویزیون هم تکلیف با چنین آثاری مشخص است، عدم استقبال مخاطب و در نتیجه پشت کردن به شبکه های داخلی و تماشای آثار پر زرق و برق و بی محتوای  شبکه های ماهواره ای.

بازیگر نمایش لیلا درآیینه اضافه کرد: تا وقتی ملاک انتخاب عوامل سینما به خصوص در حیطه بازیگری و کارگردانی تخصص نباشد نتیجه این می شود که پسر عمو ها و دختر خاله ها فامیل کارگردان و تهیه کننده درسینما و تلویزیون بدون تخصص همه جا را اشغال خواهند کرد و هنرمندان تحصیل کرده و باسواد و حتی پیشکسوت چاره ای جز نشستن در کنج تنهایی به امید فرا رسیدن پیشنهاد خواهند ماند.

وی تاکید کرد: متاسفانه رفیق بازی و انتخاب آدمهای بی هنر و صرفا خریدار نقش در اکثر سریال ها و فیلم های سینمایی وجود دارد. بازیگران دختر و پسر که فقط با پول و جلب رضایت تهیه کننده و کارگردان وارد شده و همه چیز را زیر سوال می برند. به عنوان مثال کارگردانی با همکاری تهیه کننده به جای استفاده از بازیگران با سابقه ، تحصیل کرده و تئاتری که سواد بازیگری و تجربه را دارند، از یک سری دختر و پسر غیر مرتبط با هنر و گرفتن مثلا ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان اقدام به نقش فروشی می کنند. این نوع حرکت ها به نوعی خیانت به فرهنگ و هنر ایران و به خصوص سینما و تلویزیون است و نتیجه هم آثاری تکراری ، بی محتوا و کلیشه ای است.

این گفتگو در حال تکمیل شدن است ....

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب