امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 4265 تاریخ انتشار: شنبه ۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مراسم ابلاغ حكم دوره دوم ریاست محسن مومنی شریف در حوزه هنری برگزار شد؛

خاموشی: كتاب در حوزه هنری از اهمیت زیرساختی برخوردار است / باید متقی ترین آدم ها را در حوزه هنری جمع كنیم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بر لزوم آموزش نیروهای جوان و باتقوا برای فعالیت در حوزه هنری تاكید كرد و گفت: باید متقی ترین آدم ها را در حوزه هنری جمع كنیم
خاموشی: كتاب در حوزه هنری از اهمیت زیرساختی برخوردار است / باید متقی ترین آدم ها را در حوزه هنری جمع كنیم

به گزارش خبر ایران از حوزه هنری، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم ابقاء حكم ریاست محسن مومنی شریف بر حوزه هنری با بیان مطالب و نكته هایی در باب ماه مبارك رمضان، اظهار كرد: آقای مومنی شریف نكته هایی از نگاه درون سیستمی درباره حوزه هنری بیان داشتند و من نیز از نگاه برون سیستمی مطالبی را عرض می‌كنم.
وی ادامه داد: هدف حوزه هنری غایت بلندی است و ما می خواهیم به خدا برسیم. البته اگر بخش خالی لیوان را ببینیم میزان فعالیت های ما هنوز به وزن قطره دم یك شهید حركت نكرده ایم. خداوند می فرماید اگر قطره ای از شهیدی بیفتد ملائكه اجازه نمی دهند به زمین برسد و آن را می گیرند. وزن شهید در نظام خلقت وزن عجیبی است. میراث گران بها و عظیم شهداست انقلاب اسلامی است. بیداری اسلامی كه جهان كفر و استكبار به شدت با آن مقابله كرده است میراث دیگر شهدا است. امروزه می بینید روز به روز بر میزان شهدای اسلام در مقاومت جانانه عصر حاضربا نظام كفرافزوده می شود و رزمندگان اسلام شیاطین را در جهان امروز به هم آوردی می طلبند و با آنها مبارزه می كنند.
خاموشی با اشاره به دیدارش با مقام مسئول هنری از آلمان در زمینه انیمیشن، گفت: این مقام آلمانی میگفت تولید مفهومی از رف شما برای ما همیت دارد ما در قهرمان سازی به بن بست رسیده ایم و باید انسان های با تاریخ درست را به فرزندانمان معرفی كینیم. حوزه هنری كه با توجه و تاكید امام راحل (ره) و رهبر معظم اسلامی بنیان گذاشته شد نیز برای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت فعالیت می كند و اكگر این فرهنگ را جلویش را بگیریم با جاهای دیگر تفاوتی نخواهیم داشت.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاكید بر چابك سازی سیستم حوزه هنری برای ارائه خروجی درست، عنوان كرد: اگر سیستمی آگاه باشد می تواند به هدف خودش نزدیك شود اما وقتی زمین گیر باشد و نتواند حركت كند این سیستم فربه می شود و قدرت حركت را از دست می دهد. اینجا ست كه می بینید میزان اعتباراتی كه حوزه هنری از بودجه و دولت دریافت می كند قابل مقایسه با نهادهای دیگر نیست. اما می بینید كه وقتی حوزه هنری تولید آثار فاخر و ارزشمند می كند خودش راهش را باز می كند و منشاء اثر می شود. تنها هم بحث ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیست. محصولات جانبی شكرستان یك نمونه دیگر است و باید این میدان ها را گسترش بدهیم.
وی گفت: كتاب و تولیدات مفهومی در حوزه هنری از اهمیت زیرساختی فوق العاده ای برخوردار است و اگر در تولید ادبیات و فعالیت های مفهومی بیشتر تلاش كنیم حتما در شاخه های دیگر آثارش را مشاهده می كنیم.
خاموشی با اشاره به گذشت سی و اندی سال از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: باید در آموزش نیروهای جوان احتمام ویژه ای داشته باشیم. البته در بحث مفهومی باید این تذكر را بدهم كه مفهوم تنها تكنیك نیست لبكه مفهوم اصل شناخت دین، انقلاب اسلامی، معرفت به خدا است. باید متقی ترین آدم ها را در حوزه هنری جمع كنیم و این آدم های با تقوا باید بیایند و آموزش ببینند در حوزه هنری  و اثرگذار شوند.
وی با تاكید بر ادامه تولیدات ارزشی در حوزه هنری، گفت: توجه به سانه نیز بسیار مهم است. لشگر ارهابی ها با برنامه قتل انسان ها را فیلم برداری و عرضه می كنند و مراقب باشیم از آن ها رودست نخوریم. كمپانی خبر پراكنی انگلیس نیز در حال حاضر با استفاده از قدرت رسانه ای اش در رابطه با تجزیه عراق فعالیت می كند. امروز رسانه های همسو با انقلاب اسلامی و اهداف حوزه هنری بسیار زیاد است. استفاده از ظرفیت رسانه ای در حوزه هنری باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاكید بر لزوم وجود مدیران ولایی در حوزه هنری گفت: بنده با حكم حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی منصوب شده ام و حكم رئیس حوزه هنری نیز مورد تایید مقام معظم رهبری قرار می گیرد و به همین منوال مدیران و كارمندان حوزه هنری نیز باید ولایت مدار باشند.
وی همچنین با تاكید بر شعار سال 93 مقام معظم رهبری ،اظهار كرد: سال اقتصاد و فرهنگ كه در آن قرار گرفته ایم باید مورد توجه باشد و محصولات خود را در سطح ملی و بین المللی به فروش برساند. در رابطه حوزه هنری كودك و نوجوان نیز توجه ویژه ای داریم و این حوزه نیز باید تقویت شود و باید در مقابل  تولیداتی كه با ارزش های خانواده ایرانی اسلامی مغایرت دارد ایستادگی شود.
در پایان این مراسم حكم ابقاء ریاست محسن مومنی شریف در حوزه هنری از سوی رییس سازمان تبلیغات اسلامی به وی اهدا شد.
همچنین اكبر ناظمی پیش كسوت عكاسی دو تابلوی عكس خود با موضوعات آیینی را به محسن مومنی شریف و محمد حمزه زاده تقدیم كرد.
در این مراسم شخصیت های هنری، فرهنگی و مدیران ستادی و استانی حوزه هنری حضور داشتند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب