امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 490 تاریخ انتشار: جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

وزارت خارجه سوریه؛

هیچ‌کس نمی‌تواند مانع نامزدی اسد در انتخابات شود

خبرایران : معاون وزیر خارجه سوریه در پاسخ به اظهارات اخیر و واکنش‌های منفی برخی مخالفان داخلی و خارجی این کشور نسبت به اعلام نامزدی بشار اسد در انتخابات آتی سوریه گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند از نامزدی مجدد اسد در انتخابات آتی ممانعت کند.
 هیچ‌کس نمی‌تواند مانع نامزدی اسد در انتخابات شود

به گزارش خبرایران، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه عنوان داشت: هیچ‌کس نمی‌تواند مانع نامزدی مجدد بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه در انتخابات آتی شود.

مقداد با مخاطب قرارداد مخالفان نامزد شدن اسد این سئوال را مطرح کرد که چه کسی می‌تواند اجازه نامزدی در انتخابات را به شهروندان بدهد و یا این حق را از آنها سلب کند؟ همه شهروندان سوریه این حق را دارند در انتخابات آتی نامزد شوند.

اظهارات فوق از سوی معاون وزیر خارجه سوریه در حالی بیان شد که یکی از دیپلمات‌های ارشد روسیه با انتقاد از اعلام نامزدی مجدد بشار اسد در انتخابات آتی سوریه تاکید کرده بود که این امر باعث وخیم‌تر شدن اوضاع و افزایش تنش‌ در این کشور خواهد شد.

اعلام نامزدی مجدد اسد در انتخابات آتی در سال 2014 باعث برانگیخته شدن خشم مخالفان سوریه شده و واکنش‌های متعددی را در پی داشته است.

از سوی دیگر باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا نیز بار دیگر روز پنجشنبه مدعی شد بشار اسد مسئول جنگ‌ها و بخشی از خونریزی‌ها در سوریه است و وی هیچ‌ جایگاهی در آینده سوریه نخواهد داشت.

وی در عین حال تاکید کرد که این ملت سوریه هستند که مشخص خواهند کرد چه کسی در آینده سیاسی این کشور نقش خواهد داشت و چه کسی باید برود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب