امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 51036 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور:

نگذارید این سنگر فرو بریزد/ فرسودگی شغلی بسیاری از پرستاران

خبرایران : دبیر هیئت مدیره و عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: پرستاران قشر نجیبی هستند که در بدترین شرایط، با کمترین انتظارات کار می کنند و اهل تجمع و اعتراضات گسترده نیستند،
نگذارید این سنگر فرو بریزد/ فرسودگی شغلی بسیاری از پرستاران

یزدان نیک دبیر هیئت مدیره و عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور با اشاره به عوارض طولانی مدت بیماری مانند خستگی زودرس، درد عضلانی، افسردگی و ... اظهارداشت : این مسائل فشار زیادی به سیستم پرستاری کشور وارد است که قطعا در طولانی مدت مشکل ساز می شود؛ همانگونه که در حال حاضر نیز بسیاری از پرستاران از نظر جسمی و روحی به فرسودگی شغلی رسیده اند که خود در کیفیت ارائه خدمات تاثیر می گذارد.

وی با اشاره به اینکه پرستاری جزو مشاغل سخت و پرخطر محسوب می شود که برای اینگونه مشاغل مزایایی در نظر گرفته می شود، تصریح کرد: متاسفانه این قوانین برای پرستاران اجرا نمی شود. برای مثال یکی از بندهای این قانون، بازنشستگی پیش از موعد است، به طوری که فرد با ۲۵سال سابقه، باید بازنشسته شود، اما به علت کمبود نیرو این قانون اجرا نمی شود.

به گفته یزدان نیک، یک پرستار نمی تواند ۳۰ سال کار کند و بیشتر پرستاران وقتی به ۲۰ سال سابقه کار می رسند، دچار انواع بیماری های جسمی مانند دردهای اسکلتی-عضلانی و حتی بیماری های روحی می شوند که متاسفانه این مسائل در نظر گرفته نمی شود.

یزدان نیک از مسئولان خواست تا صدای پرستاران و مطالبات آن ها را بشنوند و درادامه اظهارداشت : اجازه ندهید کارد به استخوان پرستاران برسد. در این شرایط حساس که تمام چشم امید جامعه به پرستاران است، اگر این سنگر فرو بریزد عملا هیچ سنگری برای مقابله با بیماری وجود ندارد و اگر مسئو  لان به فکر چاره نباشند ممکن است عواقب بسیار بدی به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه گاهی مواقع برای پاسخ به برخی از مطالبات براساس قانون باید دستور مراجع بالاتر مثل وزارت خانه یا حتی سازمان برنامه و بودجه باشد تا درباره موضوعی تصمیم گیری کنند و مداخلات لازم انجام شود، گفت: به نظر من در برخی موارد دانشگاه ها رأسا می توانند ورود کرده و مشکل را مدیریت کنند، مثل مدیریت عادلانه پرداخت در کارانه ها که اختلاف های بسیار زیادی بین پرستاران و سایر کارکنان وجود دارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب