امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5208 تاریخ انتشار: جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آغاز اجرای تئاترهای رضوی در بندرعباس

مرادخانی:جشنواره ضامن آهوفرصتی برای همدردی کودکان ایران با کودکان مظلوم فلسطین است

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در بندرعباس، از این جشنواره را به عنوان فرصتی برای همدردی کودکان ایرانی با کودکان مظلوم فلسطینی نام برد.
 مرادخانی:جشنواره ضامن آهوفرصتی برای همدردی کودکان ایران با کودکان مظلوم فلسطین است

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی معاونت هنری ارشاد، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو در بندرعباس، از این جشنواره را به عنوان فرصتی برای همدردی کودکان ایرانی با کودکان مظلوم فلسطینی نام برد.

به گزارش گفتمان نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم، علی مرادخانی با بیان این که کودکان ایرانی از این طریق حمایت خود را از کودکان مظلوم غزه اعلام می کنند،گفت: تحقق اهداف تعیین شده در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از معیارهای اصلی برای برگزاری این جشنواره است که طبق آنچه در اساسنامه این جشنواره درج شده است، گروه های نمایشی باید آثار خود را با اهداف تعیین شده تطبیق دهند و براساس آن حرکت کنند.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: دولت یازدهم تمام تلاش خود را به کار گرفته تا درعرصه فرهنگ و هنر فعالیت های کارآمد و شکوفاتری را با کمک هنرمندان انجام دهد.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه استان هرمزگان قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های هنری کشور را داراست، تصریح کرد: این استان یکی از استان های موفق در زمینه برگزاری جشنواره امام رضا(ع) به شمار می رود و با تجربه هایی که در این جشنواره و جشنواره خلیج فارس کسب شده هرمزگان می تواند میزبان مناسبی برای جشنواره های منطقه ای باشد.

جشنواره ضامن آهو جایگاه خاصی در کشور دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این مراسم گفت: استقبال چشمگیر هنرمندان و علاقمندان به تئاتر از جشنواره ضامن آهو نشان می دهد این جشنواره جایگاه خاصی در کشور دارد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین مرشدی افزود: پس از بازبینی آثار اولیه، استان های خراسان رضوی، تهران، همدان، خوزستان و هرمزگان به مرحله نهایی این جشنواره راه یافتند.

مرشدی در ادامه به تفاوت های هشتمین جشنواره ضامن آهو نسبت به سال های گذشته اشاره و افزایش گروه های نمایشی و افزایش زمان جشنواره از سه روز به یک ماه را از مهمترین تغییرات این جشنواره در سال جاری اعلام کرد.

اجرای تئاتر های رضوی در بندرعباس آغاز شد

هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو با نمایش خانه خورشید از خراسان رضوی به نویسندگی فاطمه شیرزاده و کارگردانی محبوبه پاداش در فرهنگسرای طوبی بندرعباس آغاز شد این نمایش تا ۱۷مرداد از ساعت ۱۸ و سی دقیقه تا ۱۹ و سی دقیقه به روی صحنه می رود و سایر تئاترهای رضوی برگزیده نیز به تدریج تا۱۸ شهریوردر بندرعباس به روی صحنه خواهند رفت.

هشتمین جشنواره سراسری تئاتر کودک و نوجوان رضوی و نمایش عروسکی ضامن آهو از سری برنامه های دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با اجرای تئاترهای برگزیده، در هرمزگان در حال برگزاری است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب