امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5376 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

با سقوط هواپیمای آنتونوف؛

پرونده تعطيلي فرودگاه مهرآباد مجددا به جريان افتاد

سالانه بیش از ۱۳ میلیون مسافر از فرودگاه بین المللی مهرآباد به مقصد می رسند. برای تعطیل کردن چنین فرودگاهی با حجم بالای سفر، بایستی قبل از هر اقدامی، جایگزین لازم فراهم شود. پس از سقوط هواپیمای آنتونوف ۵۲ نفره در حوالی فرودگاه، زنگ خطر به صدا درآمد.
پرونده تعطيلي فرودگاه مهرآباد مجددا به جريان افتاد
به گزارش خبر ايران رئیس شرکت فرودگاه‌ های کشور اعلام کرد: طرح جابجایی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از مدت‌ها پیش مطرح شده و بسیاری نیز در رابطه با آن سخن گفته‌اند اما تا عملی شدن آن راه دشواری پیش روست .ایلخانی افزود: جا به جایی فرودگاه بین‌المللی مهر‌آباد غیر ممکن نیست اما بسیار دشوار است و تا زمانی که توسعه فرودگاه امام به جایی نرسد نمی‌توان برای جابجایی فرودگاه مهرآباد اقدام کرد.رییس هیات مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور افتتاح فاز دوم فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) را یکی از اصلی‌ترین مقدمات دانست و گفت: در حال حاضر در فرودگاه امام تنها یک باند فعال است و بابروزهر گونه مشکل در این فرودگاه، تنها جایگزین فرودگاه مهرآباد است. از سوی دیگر تا زمانی که توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) به جایی نرسد نمی‌توان برای جابجایی فرودگاه مهرآباد اقدام کرد.وی با بیان این‌که سالانه بیش از 13 میلیون مسافر از طریق فرودگاه بین‌المللی مهر‌آباد به مقصد می‌رسند، تاکید کرد: این تعداد مسافر در حال حاضر در هیچ یک از فرودگاه‌های ایران تردد نمی‌کنند و برای تعطیلی یا تغییر وضعیت چنین فرودگاهی با حجم بالای مسافر باید قبل از هر چیز جایگزین لازم را فراهم کرد.مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: تا زمانی که این مقدمات با شرایط لازم فراهم نشود برای کاهش خطرات تهدیدکننده ساکنان اطراف فرودگاه مهرآباد می‌توان به بالا بردن ضریب امنیت پروازها توجه کرد. پس از سقوط هواپیمای آنتونوف 52 نفره در حوالی فرودگاه مهرآباد که نزدیک واحدهای مسکونی اتفاق افتاد، بار دیگر زنگ خطر برای همسایگان این فرودگاه قدیمی به صدا در آمد.پس از این سانحه بار دیگر بحث جابه جایی فرودگاه مهر‌آباد و بیرون بردن این فرودگاه بین‌المللی که سالانه بیش از 13 میلیون مسافر در آن تردد دارند داغ شد . با توجه به توسعه مناطق مسکونی در حواشی فرودگاه ، دیگرنمی توان  به کنترل شهرسازی در اطراف فرودگاه دلخوش کرد از این رو طرح جابجایی فرودگاه عملی‌ تر به نظر می‌رسد.جابجایی این فرودگاه عظیم و قدیمی از تهران هزینه و مقدمات بسیاری را لازم دارد و غیر از مباحث مالی که به کشور تحمیل می کند امری زمان‌بر است واما نکته قابل تامل  پابرجاست که چرا باید مجوزهای ساخت و سازهای شهری و مسکونی در نزدیکی فرودگاه یکی پس از دیگری صادر شود تا هر لحظه خطراتی جان مردم را تهدید کند؟ چراکه اول فرودگاه تاسیس شد و توسعه یافت و پس از آن شهرک‌های مسکونی به همسایگی مهرآباد آمدند.
مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب