امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5724 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۳:۲۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

گزارش افتتاح پروژه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد؛

آخوندی: دعوت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از صنعت هوایی / دغدغه اصلی ایجاد شبکه فرودگاهی / نیاز به ورود سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی

خبرایران : عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی گفت: به‌منظور تامین ناوگان مورد نیاز، نیازمند ورود سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی هستیم.
آخوندی: دعوت از صندوق توسعه ملی برای حمایت از صنعت هوایی / دغدغه اصلی ایجاد شبکه فرودگاهی / نیاز به ورود سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی

به‌گزارش خبرایران به نقل از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، امروز مراسم افتتاح پروژه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد با حضور مقام عالی وزارت راه‌وشهرسازی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، مدیر فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، اعضای هیات مدیره شرکت فرودگاه‌ها و دیگر مدیران ستادی برگزار شد.

در ابتدای مراسم ایلخانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور به طرح جامع فرودگاه مهرآباد اشاره و بازسازی اپرون غربی و ترمینال مسافری را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه وزیر راه‌وشهرسازی نیز با اشاره به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف فرودگاهی و هوانوردی، بر ایجاد شبکه فرودگاهی و جذب بخش خصوصی تاکید کرد.

در حاشیه مراسم عباس آخوندی وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم افتتاح اپرون شرقی در جمع خبرنگاران با اشاره این مطلب که با افتتاح اپرون، فضا برای پارک 16 هواپیما فراهم شده است، گفت: با افتتاح اپرون دیگر دغدغه‌یی برای پارک هواپیما وجود ندارد و نیاز داریم اپرون غربی را هم بازسازی و توسعه دهیم.

وی در ادامه به انتقال فرودگاه مهرآباد اشاره کرد و افزود: حدود 40 سال است که طرح انتقال فرودگاه مهرآباد مطرح است اما بحث انتقال و ساماندهی آن پروسه‌‌یی زمان بر است که سال‌های زیادی را نیازمند است تا اجرایی شود.

آخوندی با بیان اینکه مطرح کردن این طرح‌ ساده است، گفت: عملیاتی کردن برخی از طرح‌ها زمان بر است و به سادگی انجام نمی‌شود.در حال حاضر دغدغه اصلی ما باید ایجاد شبکه فرودگاهی باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور مبنی بر تامین ناوگان مورد نیاز صنعت هوایی کشور گفت: تلاش می‌کنیم با جذب بخش خصوصی و سرمایه‌گذارانی از این بخش،  نیاز ناوگان را تامین کنیم.

وی در ادامه همین مطلب افزود: طی نامه‌یی، از صندوق توسعه ملی خواستار حمایت همه جانبه در خصوص منابع مورد نیاز مالی شدیم که در دست بررسی است و هنوز پاسخ نهایی را نگرفته ایم.

آخوندی در پایان گفت: با انتقال اعزام مسافران حج تمتع به فرودگاه امام خمینی(ره) زمینه تسهیلات و تمهیدات برای مسافران ایجاد شده است.

گفتنی است؛ عملیات اجرایی بهسازی و توسعه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور، تامین و اجرا شده است.

این گزارش می افزاید؛ مشخصات کامل این پروژه شامل، محدوده عملیات اجرایی 16.8 هکتار، ضخامت بتن رویه غیرمسطح 42 سانتی‌متر، مجموع کل عملیات بتن‌ریزی، 71000 مترمکعب، تراش آسفالت 161 هزار مترمربع، خاکبرداری و حمل مصالح حاصله 93 هزار مترمکعب، اجرای لایه زیر اساس 24 هزار مترمکعب، اجرای لایه اساس تثبیت شده با سیمان 24 هزار مترمکعب، اجرای کانال‌های زهکشی سطحی 2 هزار و 100 متر است./

 

عوامل پروازی فرودگاه مهرآباد آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است

 

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه عوامل پروازی فرودگاه مهرآباد آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، افزود: طرح جامع این فرودگاه تصویب شده و ظرف چند روز آینده برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان می‌دهد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ محمدعلی ایلخانی در مراسم افتتاح پروژه اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد با اشاره به اینکه 73 سال از عمر فرودگاه مهرآباد می‌گذرد، گفت: در حال حاضر سطوح پروازی این فرودگاه نیاز به سرمایه‌گذاری دارد و لزوم این سرمایه‌گذاری در بخش پایانه‌های مسافری هم احساس می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به باندهای این فرودگاه گفت: طول 2 باند این فرودگاه  4 کیلومتر است که برای نشست و برخاست هواپیما نیازمند استانداردسازی بیشتر است.

ایلخانی عنوان کرد: اپرون‌غربی فرودگاه مهرآباد همانند اپرون شرقی نیازمند بازسازی و بهسازی است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با اشاره به این مطلب که پایانه مسافری فرودگاه مهرآباد 75 هزار مترمربع است، گفت: این پایانه در سال 1938 توسط یک شرکت خارجی ساخته شده که ساختار آن مناسب است اما می‌بایست در قالب طرح جامع بازسازی‌های لازم برای آن صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه روزانه 310 پرواز در این فرودگاه نشست و برخاست دارد گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 14 میلیون مسافر در این فرودگاه اعزام و پذیرش شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه عوامل پروازی فرودگاه مهرآباد آماده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است، بیان کرد: طرح جامع این فرودگاه تصویب شده و ظرف چند روز آینده برای جذب سرمایه‌گذار فراخوان می‌دهد.

ایلخانی در ادامه افزود: فرودگاه مهرآباد در چرخه جابجایی مسافر نقش ویژه‌یی را ایفا می‌کند و در حال حاضر با انتقال پروازهای حج تمتع به فرودگاه امام‌خمینی(ره) نقش خود را به‌عنوان فرودگاه پروازهای داخلی ایفا خواهد کرد.

ایلخانی تصریح کرد: با انتقال پروازهای حج به فرودگاه امام(ره)، فرصت برای بهسازی این مجموعه فراهم می‌شود.

وی افزود: برای چشم‌انداز آینده فرودگاه امام خمینی(ره) جابجایی 20 میلیون مسافر پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام کرد: تاکسی‌وی‌های فرودگاه مهرآباد هم در حال تکمیل است.

گفتنی است؛ اپرون فرودگاه مهرآباد با اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال در مساحت 110 هزار مترمربع طی 18 ماه بازسازی شده است./

 

بهمن ماه، اتمام پروژه محوطه‌سازی مقابل ترمینال فرودگاه مشهد

 

 

قاسم‌زاده اعلام کرد: پروژه محوطه‌سازی مقابل ترمینال فرودگاه مشهد توسط شرکت بهره‌برداری قطار شهری تا بهمن ماه تکمیل می‌شود.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه مشهد؛ محمدباقر قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان رضوی با اشاره به دیداری که روز گذشته با مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد داشت، گفت: این دیدار و گفتگو به‌منظور تسریع در تکمیل پروژه محوطه‌سازی مقابل ترمینال فرودگاه بوده است.

وی ادامه داد: در این جلسه آخرين وضعيت توسعه پروژه احداث خط يك قطار شهري مشهد که فرودگاه را درگیر عملیات عمرانی خود کرده است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با توجه به آماده بودن طرح جامع محوطه‌سازي مقابل ترمينال، تسريع در اجراي پروژه ضروري است و این پروژه باید تا پایان امسال به اتمام برسد.

قاسم‌زاده عنوان کرد: در این جلسه مديرعامل شركت بهره‌برداري قطار شهري مشهد، از تکمیل پروژه محوطه‌سازی مقابل ترمینال فرودگاه تا بهمن ماه امسال خبر داد.

این گزارش می‌افزاید؛ طبق پیش‌بینی‌های میرزایی مديرعامل شركت بهره‌برداري قطار شهري مشهد، پروژه مترو در شش ماهه اول سال آينده، به پایان می‌رسد.

 

تقدیر از سه پیشنهاد کاربردی در شرکت فرودگاه‌های کشور

 

سه پیشنهاد از دفتر بررسی‌های اقتصادی، دفتر برنامه و بودجه و اداره مهندسی تجهیزات ارتباطی در چهارمین جلسه کمیته نظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقای بهره‌وری شرکت فرودگاه‌ها پذیرفته و از آنان تقدیر شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور، عبدالرحیمی معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور و رئیس کمیته نظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقای بهره‌وری، از محمدرضا باقری سنجری کارشناس مسئول واحد RCAG اداره مهندسی تجهیزات ارتباطی اداره کل ارتباطات و ناوبری، مجید عطاالهی معاون مدیرکل دفتر بررسی‌های اقتصادی و بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و شهرام خلج‌زاده مدیرکل دفتر برنامه و بودجه تقدیر به عمل آورد.

بر اساس این گزارش؛ تقدیرهای فوق به خاطر کسب درآمد از محل واگذاری امتیاز ارائه خدمات چرخ دستی در فرودگاه امام خمینی(ره) به بخش خصوصی و کاهش هزینه‌های شرکت فرودگاه‌ها بابت تعمیر و نگهداری‌ها و ارتقای کیفیت پوشش فرکانس رادیویی در محدوده پروازی سکتور چهار بوده است.

این گزارش می‌افزاید؛ در چهارمین جلسه کمیته نظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقای بهره‌وری که در تاریخ 18 تیر ماه سال جاری برگزار شده بود، پیشنهادات افراد فوق مورد پذیرش قرار گرفت و تقدیر نامه‌یی به این منظور به آنان اهداء شد.

 

نصب و بهره‌برداری دو دستگاه ایکس‌ری در فرودگاه زاهدان

 

با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال دو دستگاه ایکس‌ری در فرودگاه بین‌المللی زاهدان نصب و بهره‌برداری شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان؛ دستگاه‌های ایکس‌ری با هدف افزايش ضريب ايمني پروازها، سرعت و دقت در امر بازرسي بار همراه مسافر و به‌منظور تكريم ارباب‌رجوع، كاهش ايستايي مسافران و كاهش خطاي انساني و استانداردسازي بازرسي بار همراه مسافر بر اساس اسناد ايكائو بهره‌برداری شده است.

بر این اساس يك دستگاه بازرسي X-ray هايمن مدل HiTraX 9075 در سالن ورودي و يك دستگاه بازرسي هايمن مدل HiTraX 7555 در سالن ترانزيت پروازهای داخلی فرودگاه زاهدان توسط كارشناسان اداره‌كل ارتباطات و ناوبري نصب شده است.

گفتنی است؛ اعتبار اين پروژه از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌هاي كشور تامين شده است.

 

آخوندی: توسعه در هیچ فرودگاهی متوقف نشده است

 

 

وزیر راه‌و‌شهرسازی در مراسم افتتاح اپرون شرقی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌یی در فرودگاه‌های کشور در حال اجرا است، گفت: توسعه در هیچ فرودگاهی متوقف نشده است.

به‌گزارش روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌های کشور؛ عباس آخوندی صبح امروز با حضور در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، اپرون شرقی این فرودگاه را افتتاح کرد.

وزیر راه‌و شهرسازی در مراسم افتتاح این پروژه با بیان اینکه صنعت هوانوردی ایران همیشه در کانون توجه تحریم‌کنندگان بوده‌است، اظهار داشت: این صنعت جزء صنعت‌هایی است که بیشترین فشار را متحمل شده با این حال همکاران ما با سربلندی این صنعت را سر پا نگه داشته‌اند.

وی گفت: با وجود اینکه صنعت هوانوردی کمتر از 5درصد از سهم حمل‌ونقل را به خود اختصاص داده، اما از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه سریع‌ترین نوع حمل‌ونقل محسوب شده و به یقین متخصصان، سرمایه‌گذاران و آنها که نیاز به دسترسی سریع در سطح جهان را دارند، این صنعت را برای جابجایی انتخاب می‌کنند.

آخوندی با بیان اینکه مردم ایران شایسته صنعت هوانوردی پیشرفته‌تر هستند؛ اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا جایگاه خود را در سطح جهان و منطقه ارتقا دهیم.

وی وجود فشارهای اقتصادی را مورد توجه قرار داد و در عین حال گفت: تلاش می‌کنیم تا از حداکثر ظرفیت موجود بیشترین بهره‌ را ببریم.

آخوندی با تشریح عملکرد صنعت هوانوردی طی پنج ماه گذشته سال جاری گفت: میزان نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌ها 10 درصد، حمل بار 17 درصد و پروازهای عبوری تا دو برابر نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی بر اجرای طرح‌های توسعه‌یی در فرودگاه‌های کشور تاکید کرد و افزود: توسعه در هیچ فرودگاهی متوقف نشده است و خوشبختانه با شرایط حاصل شده، آرامش در حوزه روابط بین‌الملل و توجه دولت به بخش خصوصی و حفظ این ارتباط دو سویه، طرح‌های بسیاری را برای سرمایه‌گذاری عرضه کردیم تا توجه بیشتر سرمایه‌گذاران را در حمل‌ونقل هوایی جلب کنیم.

آخوندی با بیان اینکه فرودگاه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری‌های عظیم در بخش‌های مختلف اعم از زیرساختی هستند اظهار داشت: صنعت هوانوردی افق بسیاری را بلندی را پیش رو دارد و به این ترتیب افق سرمایه‌گذاران نیز بسیار بلند است.

وی خاطرنشان کرد، تعداد هواپیماهای فعال در سطح کشور در حال حاضر 145 فروند است که باید به 500 فروند ارتقا یابد.

آخوندی با اشاره به موقعیت ایران در فراهم کردن بستر برای پروازهای عبوری گفت: آسمان ایران رکورد 900 پرواز عبوری در 24 ساعت را زد که بسیار حایز اهمیت بوده و این نشان از امنیت آسمان ایران برای انجام پروازهای عبوری در مقایسه با منطقه است.

آخوندی همچنین گفت: برای حفظ این تعداد پرواز عبوری نیاز به فراهم کردن ایمنی بیشتر بوده که با مذاکراه با شورای امنیت ملی و نیروهای مسلح، راه‌های هوایی با حفظ امنیت ملی کشور ایجاد شد.

وی تاکید کرد: برای هدایت پروازهای عبوری و افزایش آن نیازمند ارتقا و برور رسانی برج، رادار و ..که این موضوع 250 میلیون دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

آخوندی تاکید کرد: آسمان ایران ظرفیت پذیرش پروازهای عبوری بیش از این را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدمت 73 فرودگاه مهرآباد، گفت: با توجه به اینکه فرودگاه در پایتخت قرار دارد و قطعا مورد استفاده شهروندان بسیاری برای انجام پرواز به نقاط مختلف کشور است، در نتیجه باید بهبود کیفیت خدمات در بخش‌های مختلف آن اتفاق بیفتد.

حل گره ترافیکی و دسترسی سریع شهروندان به فرودگاه، بهبود کیفیت خدمات ترمینال، بهسازی اپرون، باند و ... نکاتی بود که آخوندی مورد توجه قرار داد.

وی با بیان اینکه گشایش نسبتا خوبی در ترمینال‌هاب فرودگاه مهرآباد اتفاق افتاده است، گفت: ایرانی‌ها شایسته بهرتین خدمات هستند و از این‌رو باید اقداماتی صورت گیرد تا مردم سهولت و روان‌سازی در این فرودگاه را احساس کنند.

آخوندی برقراری ارتباط شبکه فرودگاهی در تهران را مورد توجه قرار داد و گفت: باید میان فرودگاه امام، مهرآباد و پیام ارتباط ریلی سریع برقرار شود و در این ارتباط از مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خواسته‌ام با همکاری مترو، شهرداری و راه‌آهن، شبکه ریلی بین فرودگاه‌ها را برقرار کنند تا بتوانیم از حمل و نقل ترکیبی استفاده کنیم.

آخوندی ایجاد بندر خشک در فرودگاه امام را برای جابجایی بهتر بار مورد تاکید قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افتتاح اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: با سرعت کامل اپرون غربی این فرودگاه نیز در دست اجرا خواهد بود.

آخوندی مرمت باندهای فرودگاه مهرآباد، بهسازی بنیادین ترمینال‌های این فرودگاه و احداث پارکینگ را ازجمله پروژه‌هایی عنوان کرد که باید در فرودگاه مهرآباد به مرحله اجرا برسد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب