امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 5932 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک؛

اهالی رسانه کمک کنند تا جشنواره در شرایط آرامی برگزار شود / قول می‌دهم کسی خانه عروسک را از ما نگیرد

مرضیه برومند دبیر جشنواره تئا‌تر عروسکی تهران مبارک گفت: در حال حاضر شرایط بهتری دارم و اوضاع آرام است و از اهالی رسانه خواهشمندم کمک کنند تا پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک در شرایط آرامی برگزار شود.
اهالی رسانه کمک کنند تا جشنواره در شرایط آرامی برگزار شود / قول می‌دهم   کسی   خانه عروسک را از ما نگیرد

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک با حضور «مرضیه برومند» دبیر جشنواره و «پیمان شریعتی» مدیر اجرایی جشنواره و اصحاب رسانه در سالن تئا‌تر شهر برگزار شد.

 در این نشست رسانه‌ای مرضیه برومند دبیر جشنواره تئا‌تر عروسکی اظهارداشت: در حال حاضر شرایط بهتری دارم و اوضاع آرام است و از اهالی رسانه خواهشمندم کمک کنند تا جشنواره در شرایط آرامی برگزار شود چندی پیش در اوج ناراحتی حرف‌هایی را زدم که باعث شد برخی از دست بنده آزرده خاطر شوند شاید این گونه باشد که دیواری کوتاه‌تر از آن‌ها پیدا نکردم از همه آن دوستان عذرخواهی می‌کنم. اما دوستدارم این مورد را بگویم که از دوستانی که انتظار یاری داشتم در این مسیر بنده را همراهی نکردند مثلاً فرهنگسرای نیاوران که از ابتدا به ما قول مردانه داده بود که فضایی را برای ما در نظر بگیرد که در ادامه از همکاری انصراف داد.

وی در ادامه گقت: تلاش زیادی کردیم تا از فرهنگسرا‌هایی که امکان اجرا در آنجا وجود دارد استفاده کنیم و با آن‌ها همکاری داشته باشیم که متاسفانه این اتفاق نیافتاد و فقط فرهنگسرای اقوام واقع در میدان بهاران در نزدیکی محل فلاح تهران با ما همکاری کردند و سالن بسیار خوبی هم در آنجا وجود دارد. ما توقع داریم که مسئولین و مدیران عدالت را رعایت کنند از خیابان که عبور می‌کنیم هر ماشینی را که می‌بینیم قیمتش از بودجه جشنواره عروسکی ما بیشتر است و این برای ما ناراحت کننده است باید کمی فرهنگ را تحویل بگیرند.

کارگردان فیلم سینمایی «شهر موش ها» گفت: در این دوره از جشنواره قرار است که زنگ افتتاحیه جشنواره را فاطمه معتمد آریا به صدا دربیاورد. ما ابتدای خیابان فلسطین راس ساعت ۱۶ به صورت دسته جمعی به محل افتتاحیه جشنواره یعنی تئا‌تر شهر حرکت خواهیم کرد در‌این مراسم تمام بچه‌ها با عروسک‌هایی که دارند شرکت خواهند کرد و امیدوارم با این نوع مراسم‌ها شادی به میان مردم بازگردد.

وی با اشاره به بخش بین الملل گفت: در این دوره کشور‌های مختلفی در بخش بین الملل حضور دارند تلاش کردیم تا تعداد گروه‌های خوب بالا رود اما به دلیل اینکه در این ایام همه گروه‌ها درگیر سایر جشنواره‌ها بودند علارغم علاقه‌شان نتوانستند شرکت داشته باشند یکی از این گروه‌ها که می‌توانست شرکت کند از آمریکا بود که تقاضای پول بسیار زیادی داشت که وقتی با آن‌ها وارد صحبت شدیم و از مشکلاتمان گفتیم با ما همکاری کردند تا جایی که تقریباً به صورت رایگان قرار است در این جشنواره شرکت کنند. البته از کشور‌های مسلمان هم دعوت کردیم اما نوع اجرا و شرایط کاریشان با اینکه مسلمان بودند با معیار‌ها و عقاید ما یکسان نبود. صربستان، اسپانیا، هلند، چین، ارمنستان، افغانستان، آلمان، کردستان عراق کشور‌هایی هستند که درراین دوره حضور دارند.

خالق مجموعه «زی زی گولو» در ادامه گفت: با همکاری شهرداری توانستیم خانه‌ای را به عنوان خانه عروسک در نظر بگیریم مهندس یزدانی که بسیار فرد شریف و فرهنگی هستند قول داده‌اند این خانه را بعد از جشنواره با همین عنوان برای ما حفظ کنند و معاونت ارشاد هم ابراز علاقه می‌کردند که اگر شرایطی فراهم شود این خانه را برای ما خریداری کنند. من قول می‌دهم که کسی این خانه را نگیرد.

برومند این چنین ادامه داد: ارگان‌های زیادی در این دوره از جشنواره به ما کمک کردند مانند میراث فرهنگی، شهرداری و صدا و سیما و من از همه این دوستان و ارگالن‌هایی که خالصانه به ما لطف کردند ممنون هستم. جالب اینجاست شهرداری در بخش‌های دیگر کمک های بی‌نظیری کرد و شهرام گیل آیادی به لطف زیادی داشت و 220 بیلیبورد در شهر به تلیغ جشنوارخ پرداخته است.یکی از معضلات فرهنگ در این دوره‌ها این است که بودجه‌ها به دست اهلش نمی‌رسد و این گونه به درستی خرج نمی‌شود و در ‌‌نهایت از بخش‌هایی سر در می‌آورد که اصلاً ربطی به فرهنگ ندارد و یا واجب نیست.

این کارگردان با شارپ به نبود ورک شاپ در این دوره گفت: در ادامه باید بگویم که به دلیل این که ورک شاپ‌ها خیلی کسل کننده در جشنواره‌ها هستند تصمیم گرفتیم که آن‌ها را به کلی کنسل کنیم. بهتر از این است که عده کمی بیایند و خمیازه هم بکشند. اما اگر من را تا سال دیگر بخواهند و تحمل کنند سال دیگر در شهر‌های دیگری این سمینار‌هایی را برگزار خواهیم کرد.

پیمان شریعتی مدیر اجرایی جشنواره تئا‌تر عروسکی گفت: امسال بعد از مدت‌ها شاهد آرم بسیاری از ارگان‌ها در پوستر جشنواره تئا‌تر عروسکی هستیم ضمن اینکه جامعه صنفی نمایشگران عروسکی هم به خوبی در کنار ماست و امیدواریم بچه‌های عروسکی قدر این موقعیت را بدانند.

وی در ادامه گفت: ما حتی جرآت نداریم کوچک‌ترین کاغذی را هدر دهیم بولتن جشنواره هم روی سایت ما قرار می‌گیرد و در آنجا می‌توانین آن را ملاحضه فرمایید. و یک پرینت هم در سالن قرار خواهد گرفت که به صورت روزنامه دیواری خواهد بود.

در پایان مرضیه برومند گفت: یکی از اتفاقاتی که در این دوره افتاده است این است که هنرمندن شهرستانی که به هر دلیل کارشان در جشنواره نتوانسته حضور پیدا کند شرایطی را فراهم کردیم تا در این جشنواره خودشان حضور داشته باشند و از دیدن کار‌ها لذت ببرند و کیف کنند و اصلاً هم دغدغه اجرا نداشته باشند در این صورت در شرایطی آرام می‌توانند با سایر افرادی که در جشنواره فعالیت دارند ارتباط‌های خوبی بگیرند در ضمن تا پایان جشنواره هم کل گروه‌های موجود در جشنواره در تهران حاضر خواهند بود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران مبارک ۲۲ تا ۲۹ شهریورماه در تهران برگزار می‌شود.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب