امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6007 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

انتصاب دبیر دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم

خبرایران: طی حکمی از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمد محمودی‌کیا به عنوان دبیر دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم منصوب شد.
انتصاب دبیر دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم

به گزارش خبر ایران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران طی حکمی محمد محمودی‌کیا را به عنوان دبیر دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم منصوب کرد.

در بخشی از پیام آمده است: «عاشورا نماد ایثار و شهادت و مصداق بارز آزادگی و حق‌طلبی است؛ حادثه‌ای بس عظیم که تا زمان جریان دارد، همواره زنده و الهام‌بخش همه آزادگان و حق‌خواهان جهان است. بی‌شک آنچه به فرمایش معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) ضامن بقای اسلام در طی قرون و اعصار پیشین بوده، زنده نگاه داشتن و تکریم این رویداد عظیم فرهنگ‌ساز و احیای شعائر آن است.

از این رو اعطای «جایزه هنر و ادبیات محتشم» فرصتی است مغتنم تا ضمن تجلیل و تقدیر از فعالان و پیشگامان این حوزه، تلاشی هر چند ناچیز در راستای احیای فرهنگ و شعائر حسینی نمائیم.»

گفتنی است، نخستین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم سال گذشته به همت اداره‌کل ارشاد استان تهران برگزار شد و ادبیات، فیلم و عکس از بخش‌های آن بود که استقبال خوبی از آن شده بود و آثار قابل توجهی ارسال شده بود که در حوزه ادبیات بیش از هزار شعر مورد داوری داوران قرار گرفت.

ترجیع‌بند محتشم کاشانی سال‌هاست که به‌ عنوان نمونه ناب سوگ شعر در زبان و ادب فارسی شناخته شده است، از این رو این جایزه ادبی و هنری به منظور ایجاد ارتباط بین هنرمندانی که بـه واقعه عاشورای حسینی پرداخته‌اند، راه‌اندازی شده است و هرساله در ایام شهادت و عـزاداری حضرت امام حسین(ع) و یاران گرانقدرش، به بهترین آثار هنـری و ادبی کـه در زمینه واقعه عاشورا یـا موضوعات مرتبـط بـا آن خلق شده باشد، تعلق می‌گیرد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب