امروز: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6062 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

چهار خبراز شرکت فرودگاه‌های کشور؛

فرودگاه لارستان گواهینامه فرودگاهی می‌گیرد

خبرایران: عنایت انصاری‌فرد مدیرکل فرودگاه لارستان از اعطای گواهینامه استاندارد فرودگاهی، کلنگ‌زنی و افتتاح هشت پروژه فرودگاه لارستان با حضور مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور خبر داد.
 فرودگاه لارستان گواهینامه فرودگاهی می‌گیرد

به گزارش خبرایران ، عنایت انصاری‌فرد در گفتگو با پرتال خبری شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این مطلب که فردا روز بزرگی برای فرودگاه لارستان خواهد بود، گفت: طی مراسمی گواهینامه استانداردهای فرودگاهی به فرودگاه لارستان اعطا خواهد شد.

مدیر فرودگاه لارستان اظهار داشت: در ادامه مراسم پایانه صادراتی بار هوایی لارستان، آموزشگاه خلبانی، ساختمان فنی و مهندسی برق مرکزی فرودگاه، سالن ورزشی و ساختمان پلیس فرودگاه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: کلنگ توسعه اپرون فرودگاه در مساحت 45 هزار مترمربع با اعتبار 20 میلیارد ریال، کلنگ محوطه‌سازی و سیستم سرمایشی- گرمایشی با اعتبار 4 میلیارد و 700 میلیون تومان و همچنین کلنگ ساختمان CCTV به‌زمین زده خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ در این مراسم سیدمحمد احمدی استاندار فارس، جمشید جعفرپور نماینده لار و نجیب‌زاده فرماندار، محمدعلی ایلخانی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، حسین اسفندیاری مشاور مدیرعامل در امور اجرایی، حسین صادقی معاون عملیات فرودگاهی، علی‌اصغر باریکانی مدیرکل استانداردهای فرودگاهی، ناصر بابانتاج مدیرکل حراست و همچنین محمد خداکرمی معاون هوانوردی در امور بین‌الملل و سعید اکبری مدیرکل دفتر عملیات پروازی سازمان هواپیمایی کشوری حضور خواهند داشت.

 

**فرودگاه مشهد برای مانور طرح اضطراری آماده می‌شود

جلسه هماهنگی نهایی مانور طرح اضطراری فرودگاه مشهد با حضور کلیه مسئولان و ارگان‌های ذیربط در این فرودگاه برگزار شد.

در این جلسه محمدباقر قاسم‌زاده مدیرکل فرودگاه بین‌المللی مشهد بر لزوم رعایت موازین و دستورالعمل‌ها و ارتقای سطح آمادگی و نیز ارتقای سطح مهارت و توانمندی ارگان‌های دخیل در اجرای مانور، تاکید کرد.

قاسم‌زاده ارزیابی صحیح، برنامه‌ریزی و هماهنگی در انجام هرچه مطلوب‌تر مانور را با ارتقای فرهنگ ایمنی و نهادینه شدن فرهنگ خودامدادی از طریق مطالعه وظائف، به‌منظور تضمین میزان آمادگی ضروری خواند.

وی ضمن تاکید بر آمادگی واقعی در مقابل حوادث و مدیریت مشخص و فرماندهی یکپارچه و آموزش در قالب کار تیمی، خواستار اجرای هرچه بهتر مانور با مشارکت تمامی دستگاه‌های ذیربط شد.

در ادامه ریاحی معاون دفتر استانداردهای فرودگاهی با تشریح چگونگی کلیات طرح اضطراری، از الزامات مسئولیت‌ها و اهداف این طرح مطالبی را بیان کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه مدیر ایمنی و مسئولان دوایر مختلف با تشریح نقطه نظرات و جزئیات طرح به راهکارهای اجرایی متناسب با برگزاری مانور پرداختند.

یادآور می‌شود؛ مانور طرح اضطراری فرودگاه بین‌المللی مشهد مهر ماه برگزار خواهد شد.

 

**نقشه‌هاي ايستگاه راداري فرودگاه جيرفت جهاني مي‌شود

کارشناسان داخلی، نقشه پردازش اطلاعات باند فرودگاه جیرفت و ایستگاه راداری جبال بارز را تهیه و آنها را جهانی کردند.

محمد نخعي مديركل فرودگاه‌هاي استان كرمان گفت: با تلاش همكاران اداره نقشه‌برداري اداره‌كل بهسازي و توسعه فرودگاه‌ها، با بكارگيري GPSدو فركانسه و 6 دوربين پيشرفته، پردازش اطلاعات باند فرودگاه جيرفت و نيز ايستگاه راداري جبال بارز تهيه شد.

وي تعيین مختصات جغرافيايي را برای این منظور مهم توصيف کرد و افزود: با اين عمليات، اطلاعات اين باند در نقشه‌هاي جهاني منعكس و قابل رويت و بهره‌برداري خواهد بود.

وي از تهيه نقشه استملاكي براي كل ايستگاه راداري جبال بارز خبر داد و گفت: بر اساس تهیه و پردازش اطلاعات مجود اين ايستگاه مي‌توان براي تهيه نقشه استملاكي و ساير امور، برنامه‌ريزي مناسبی انجام داد.

گفتني است؛ امور تعيين مختصات اين چند نقطه در مدت سه روز توسط كارشناسان ارشد اداره‌كل بهسازي و توسعه فرودگاه‌هاي كشور انجام و پس از پردازش و تاييد ثبت جهاني خواهد شد./

 

**اولین مانور طرح اضطراری محدود فرودگاه کرمان برگزار شد

فرودگاه کرمان با اجرای سناریویی از یک سانحه پروازی، اولین مانور محدود در سال جاری را برگزار کرد.

محمد نخعی مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان هدف اصلی از برگزاری مانور طرح اضطراری را ارزیابی موثر تمامی عوامل و ارگان‌های امدادی در زمان وقوع حوادث و سوانح هوایی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: این مانور در راستای اجرای دستورالعمل‌های ایکائو در جهت ارتقاء آمادگی‌های نیروهای امدادی در برخورد اصولی و موثر با سوانح برگزار شد.

این مانور بر اساس سناریویی از یک سانحه فرضی اجرا شد. در این سناریو یک فروند هواپیمای فوکر100 با 85 سرنشین و 15 هزار لیتر سوخت هنگام فرود از باند 3416 خارج و دچار حریق و در موقعیت E8 نقشه شکبه‌یی فرودگاه کرمان متوقف شد. این سانحه 13 مصدوم داشت که پنج نفر از آنها به صورت سرپایی مورد رسیدگی قرار گرفتند.

نخعی در ادامه افزود: این مانور با حضور ارگان‌های ذیریط از جمله ایستگاه ایمنی آتش‌نشانی فرودگاه با همکاری برج مراقبت، سپاه، پلیس و حراست، آتش‌نشانی و اورژانس شهری با پشتیبانی شرکت هواپیمایی ماهان برگزار شد و این عوامل کمتر از یک دقیقه خود را به محل سانحه رساندند.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب