امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 645 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خبرداد؛

ممهمترین روشهای کلاهبرداری در کشور/ 20 درصد کلاهبرداریها تلفنی است

خبرایران: رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی: گفت مهمترین دلایل کلاهبرداری در کشور ساده انگاری، تنبلی اجتماعی و طمع ورزی است. کلاهبرداران با استفاده از حس نیاز مالی طعمه با پیشنهادهای وسوسه کننده توجه مالباختگان را جلب می کنند و به راحتی افراد را فریب می دهند.
ممهمترین روشهای کلاهبرداری در کشور/ 20 درصد کلاهبرداریها تلفنی است

به گزار ش خبرایران،رئیس پلیس مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مهمترین روشهای کلاهبرداری در کشور را تشریح کرد. سرهنگ بهروز رهبریان در گفتگو با مهر اظهار داشت: مهمترین دلایل کلاهبرداری در کشور ساده انگاری، تنبلی اجتماعی و طمع ورزی است. کلاهبرداران با استفاده از حس نیاز مالی طعمه با پیشنهادهای وسوسه کننده توجه مالباختگان را جلب می کنند و به راحتی افراد را فریب می دهند.

وی دامه داد: این افراد به علت تنبلی دوست دارند در کمترین زمان پول به دست آورند و به علت داشتن طمع زیاد گرفتار کلاهبرداران می شوند. همیشه باید دانست که سریع ترین راه برای کسب درآمد غیرمعقول به نتیجه نمی رسد.

رئیس پلیس مبازه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با اعلام انواع روشهای کلاهبرداری کشور، افزود: کلاهبرداری تلفنی،کلاهبرداری در خرید و فروش،کلاهبرداری در پیش فروش، اعزام دانشجو به خارج، فروش اجناس بدلی، کارچاق کنی، رمالی  فالگیری،کلاهبرداری در ازدواج و آموزشگاهها  و موسسات خیریه مهمترین انواع کلاهبرداری در کشور هستند. البته امروز مهمترین معضل در این حوزه  کلاهبرداری تلفنی است که از طریق تماس و پیامک انجام می شود.

به شگفته رهبریان، کلاهبرداران پس از استفاده از روشی خاص برای کلاهبرداری به علت اطلاع رسانی شیوه شان را تغییر می دهند و  هر روز به دنبال راهکارهای جدید هستند.

وی با اشاره به اینکه 20 درصد کلاهبرداریهای کشور را روش تلفنی تشکیل می‌دهد، گفت: این روش ابتدا در زندانها طراحی و اجرا شد که سپس به خارج از زندان نیز شیوع یافت. در این روش کلاهبرداران با بهانه های مختلف طعمه را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با تغییر زبان دستگاه از حساب آنها پول های میلیونی برداشت می کنند. این افراد برخی از طعمه ها را از طریق آگهیهای روزنامه شناسایی می کنند.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب