امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 6462 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۹:۱۴:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

آیت‌الله موحدی کرمانی:

توصیه به والدین درباره کنترل نوع بازی‎های کودکان/ حج اسیر دست وهابیون است

خبرایران: خطیب نماز عید سعید قربان تصریح کرد: حج اسیر وهابیون است و نمی‌گذارند به خوبی از این فرصت استفاده شود؛ اگر استفاده شود مسلمین بیدار می‌شوند و دشمن را خواهند شناخت.
 توصیه به والدین درباره کنترل نوع بازی‎های کودکان/ حج اسیر دست وهابیون است

به گزارش خبرایران، آیت‌الله موحدی کرمانی، امروز، 13 مهرماه در خطبه دوم نماز عید سعید قربان، ضمن گرامیداشت سالروز هجرت امام خمینی(ره) از عراق به فرانسه گفت: در مقطعی نگذاشتند ایشان سخنرانی کند و در عراق انسان ها را بیدار کند، برای همین به فرانسه مهاجرت کردند تا به وظیفه خود عمل کنند.

خطیب نماز عید قربان در ادامه به دوره حساس کودکی و ضرورت توجه ویژه به آنها پرداخت و گفت: پایه های سعادت برای انسان در سال های اول ریخته می شود چرا که حافظه او قوی است برای همین پدران و ماردان سعی کنند فرزندان خود را با معارف ارزنده اسلام و قرآن آشنا کنند و آداب اسلامی را به آنها یاد دهند.
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه برخی تصور می کنند کودک باید آزاد باشد، اظهار کرد: این تصور اشتباهی است؛ هرچند کودک در این مقطع باید هر طوری که می خواهد بازی کند اما این بازی‎ها باید تحت کنترل والدین باشد؛‌ آنها خطرات و آسیب‎ها را نمی شناسند و به همین دلیل ممکن است بیراهه بروند.
آیت الله موحدی کرمانی همچنین با تأکید بر ضرورت جلوگیری از اسراف آب گفت: دین به ما می گوید نماز باران بخوانید؛ تمام مساجد تهران سعی کنند این نماز را بخوانند.
خطیب نماز عید سعید قربان همچنین در خطبه اول با اشاره به جایگاه روز عید سعید قربان و روز عرفه گفت: ما در این نماز خدا را به حق همین روز قسم دادیم تا آنچه می خواهیم را به ما عنایت کند؛ دیروز نیز روز بسیار بزرگی بود که در موردش گفته شده قدرت عرفه برای ریزش گناهان از رمضان بیشتر است، البته اگر در عرفه شاهد باشیم؛ خیلی ها در این روز حضور دارند و نفس می کشند اما آن را درک نکرده و غائب هستند.
آیت الله موحدی کرمانی همچنین در مورد ایام حج اظهار کرد: حجاج در این ده روز موفق می شوند با خداوند راز و نیاز کنند و دل را شستشو دهند و به مقام اشرف مخلوقات برسند.
وی افزود: حج اسیر وهابیون است و نمی گذارند به خوبی از این فرصت استفاده شود؛ اگر استفاده شود مسلمین بیدار می شوند و دشمن را خواهند شناخت.
آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه اگر کعبه قائم باشد، اسلام نیز قائم می شود، اظهار کرد: به برکت کعبه مسلمانان قائم می شوند و روی پای خود می ایستند و مستقل می شوند و خود تصمیم می گیرند؛ تمام اینها به برکت تجمع عظیمی است که اطراف کعبه شکل می‎گیرد؛ در این صورت امت اسلام عزیز می شود.
وی ادامه داد: در این روز دل ها از محبت خداوند صیقل داده می‌شود و زمزمه خروج حب دنیا از دل سر داده می شود برای همین گفته‌اند امروز را عید بگیرید چون به کمال و سعادت رسیده اید؛ پوشیدن لباس نو عید نیست، بلکه عید آن است که شرف انسانیت را به دست بگیرد و اشرف مخلوقات شود، در این صورت توفیق خواهد یافت.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب