امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8602 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۷:۵۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران خبرداد؛

افتتاح 132 طرح در دهه فجر امسال/بخش كشاورزي استان به سمت استفاده از الگوهاي دانش بنيان در حركت مي باشد

خبرایران : رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران گفت: در ايام الله مبارك دهه فجر امسال تعداد 132 طرح در بخش كشاورزي استان با اعتباري بالغ بر 150 ميليارد تومان به بهره برداري مي رسد.
افتتاح 132 طرح در دهه فجر امسال/بخش كشاورزي استان به سمت استفاده از الگوهاي دانش بنيان در حركت مي باشد

به گزارش خبرایران ، سيد محمد موسوي عصر يكشنبه در همايش تجليل از 56 توليد كننده برتر ملي و استاني بخش كشاورزي استان تهران كه در اداره جهاد كشاورزي شهرستان ري برگزار شد، با بيان اينكه بحث كمبود آب در بخش كشاورزي جدي است، افزود: در حال حاضر حدود 35هزار هكتار از اراضي كشاورزي استان به سيستم آبياري تحت فشار مجهز مي باشد كه اميد است با كارهاي مطالعاتي انجام شده و تعيين پيمانكار اين رقم به حدود 50 هزار هكتار تا پايان سال آينده افزايش يابد.

وي گفت: يك هزار ميليارد تومان اعتبار براي كشت محصولات گلخانه اي براي استان تهران در نظر گرفته شده است كه رقم قابل توجهي است و تاكنون 700 هزار متر مربع براي راه اندازي و توليد اين محصولات اقدامات لازم به عمل آمده است.

وي در خصوص بحث اصلاح الگوي كشت و جايگزين كردن محصولات جديد ، اظهارداشت: تاكنون برروي 35 درصد اراضي قابل كشت استان اين امر انجام شده و از طرفي براي اجراي 100 طرح كشاورزي با پيشرفت 80 درصد كه تاكنون دوهزار ميليارد تومان هزينه شده، بالغ بر 500 ميليارد تومان نياز است كه اميد است با حضور سرمايه گذاران و تكميل اين طرح ها، بزودي شاهد بهره برداري از آنها باشيم.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان تهران با بيان اينكه بخش كشاورزي استان به سمت استفاده از الگوهاي دانش بنيان در حركت مي باشد افزود: الگوسازي و تعميم الگوها بايد در اين بخش به خوبي لحاظ شود و فروردين ماه سال 94 نقطه آغازين فعاليت هاي كشاورزي استان در اين بخش مي باشد.

در اين مراسم از 56 توليد كننده برتر سطح ملي و استاني در بخش كشاورزي استان تهران با اهداي لوح ، تنديس ، پاداش نقدي و يك جلد كلام الله مجيد تقدير به عمل آمد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب