امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8927 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حجت الاسلام والمسلمین حشمتی اعلام کرد؛

انتشارفراخوان مسابقه بین المللی تولید فیلمهای کوتاه 114 ثانیه ای با موضوع «محمد (ص)؛ پیامبر صلح»/زبان هنر بهترین راه مقابله با اقدامات علیه اسلام/ بسیار به ترویج صبر حضرت زینب (س) نیازمندیم

خبرایران: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در روزهای گذشته فراخوان برگزاری مسابقه بین المللی تولید فیلمهای کوتاه 114 ثانیه ای با موضوع «محمد (ص)؛ پیامبر صلح» را منتشر کردیم.
انتشارفراخوان مسابقه بین المللی تولید فیلمهای کوتاه 114 ثانیه ای با موضوع «محمد (ص)؛ پیامبر صلح»/زبان هنر بهترین راه مقابله با اقدامات علیه اسلام/ بسیار به ترویج صبر حضرت زینب (س) نیازمندیم

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری تشریح فعالیتها و برنامه های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز با حضور«حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،« مهدی حقیقی» مشاور سینمایی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ،«ناصر مقدم» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان،«غلامرضا نوعی» سردبیر نشریه گلستان قرآن و اصحاب رسانه در ساختمان این معاونت برگزار و در این نشست خبری «حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: فراخوان مسابقه بین المللی تولید فیلمهای کوتاه 114 ثانیه ای با موضوع «محمد (ص)؛ پیامبر صلح» در سطح بین المللی نیز به هفت زبان منتشر می شود و مهلت ارسال آثار به آن تا پایان فروردین ماه 94 است که در نهایت به نفرات اول تا سوم به ترتیب 20، 10 و 5 هزار دلار تعلق می گیرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: از آثار برگزیده در مسابقه تولید فیلم کوتاه «محمد (ص)؛ پیامبر صلح» در رسانه های جمعی اعم از صدا و سیما و  اجتماعی استفاده می شود.

حشمتی با بیان اینکه مصداقی بالاتر از صبر حضرت زینب (س) برای آیات قرآنی در این زمینه وجود ندارد، عنوان داشت: دستیابی به یک شناخت از شخصیت آن حضرت در جامعه ما مغفول مانده است این در حالی است که در حال حاضر نیاز بسیاری به آن داریم و در همین راستا همایش شکوه شکیبایی در جهت شناخت و تجلیل از شخصیت حضرت زینب (س) در قالب های ادبی مقاله، شعر و دل نوشته،  4 و 5 اسفندماه سال جاری در استان زنجان برگزار می شود.

وی ابرازداشت: امام خمینی را مردم بیشتر به عنوان یک شخصیت در قالب فقیهی سیاسی می شناسند در حالی که مجموعه آثار و سخنان ایشان در رابطه با قرآن به 5 مجلد می رسد و منش و روش ایشان منطبق بر قرآن است.

وی افزود: در همین راستا ما به همراه موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) همایش بین المللی «قرآن و امام خمینی» را برگزار می کنیم و در این زمینه دستگاهها و نهادهایی چون صدا و سیما، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران و دانشگاه آزاد اسلامی ما را همراهی خواهند کرد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: این همایش در 7 و 8 خرداد ماه 94 برگزار می شود و برای ایجاد بستر مناسب جهت برگزاری آن، در اسفند ماه د همایشی  مقدماتی سال جاری ر این زمینه برگزار می شود و ما صد پروژه در دست اقدام داریم که برای اجرایی شدن آنها  منتظر وصول مطالبات خود از شورای گسترش فرهنگ قرآنی هستیم.

وی با اشاره به نشریه گلستان قرآن که از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر می شود، گفت: این نشریه از این پس به صورت مجازی منتشر خواهد شد و در آینده ای نزدیک از آن رونمایی خواهیم کرد.

مهدی حقیقی مشاور سینمایی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: از هفته آینده پایگاه اینترنتی مسابقه تولید فیلم کوتاه «محمد (ص) پیامبر صلح» راه اندازی خواهد شد که پیش بینی می شود حدود 2 الی 3 هزار فیلم کوتاه در آن قرار داده شود و آثار رسیده به این مسابقه توسط داوران حرفه ای بررسی می شوند.

در ادامه «ناصر مقدم» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز گفت: تاکنون با توجه به اتمام فراخوان ارسال آثار به همایش «شکوه شکیبایی» 389 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که 183 مورد شعر، 63 مورد مقاله، 45 مورد شعر ترکی و 32 مورد آن داستان است.

غلامرضا نوعی؛ سردبیر نشریه گلستان قرآن نیز در این زمینه ابرازداشت: ما در انتشار این نشریه نیازمند مقالات و مطالب تحلیلی با موضوعات قرآنی از سوی فعالان و کارشناسان در این عرصه هستیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب