امروز: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/28]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 8973 تاریخ انتشار: شنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مزارشریف در اختتامیه هم اندیشی «سینما انقلاب» تقدیر شد

خبرایران : در مراسم اختتامیه هم اندیشی «سینما انقلاب» از فیلم‌ «مزارشریف» به خاطر داشتن معیارهای انقلاب اسلامی تقدیر شد.
 مزارشریف  در اختتامیه هم اندیشی «سینما انقلاب» تقدیر شد

به گزارش  خبرایران ازحوزه هنری، محفل پایانی چهارمین هم‌اندیشی «سینما انقلاب» عصر جمعه یكم اسفند با حضور اندیشمندان سینمایی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در مجموعه فرهنگی هنری سرچشمه برگزار شد. در ابتدای این مراسم از سیدناصر هاشم‌زاده به نمایندگی از اساتید حاضر در این همایش تجلیل به عمل آمد. در ادامه از حجت‌الاسلام اسماعیل جلالی، میرشمس الدین فلاح هاشمی و حسن شاهنگی نخبگان فكری همراهی كننده این جریان فرهنگی تقدیر شد.

سیدامیر جاوید و جواد طالبی به نمایندگی از برنامه رادیویی سینما معیار، سید مرتضی فاطمی و سجاد رحمانی از نشریه پنجره و خبرگزاری تسنیم به عنوان رسانه‌های بر‌تر حامی حركت «سینما انقلاب» معرفی شدند. سید امیر جاوید كار‌شناس برنامه رادیویی سینما معیار در این مراسم گفت: خوشحالم كه در قابی قرار گرفته‌ام كه یك طرف آن استاد هاشم‌زاده قرار گرفته است، من همه این حركت را در آقای هاشم‌زاده خلاصه می‌بینم و آقای هاشم‌زاده هم همه این حركت است، تعظیم می‌كنم در برابر متانت و بزرگواری ایشان، اگر سینمای ایران یك مُلّا داشته باشد قطعا آقای هاشم‌زاده است.

در ادامه این مراسم از فیلم «مزارشریف» ساخته عبدالحسن برزیده توسط یكی از فرزندان شهدای این واقعه به نمایندگی از خانواده‌های شهدای مزار شریف تقدیر شد. تقدیر هم‌اندیشی سینما انقلاب به خاطر توجه به مسئله مهدویت در سینمای انقلابی در عصر كنونی و توجه به وحدت میان ادیان و مذاهب كه بیشتر از هر زمان در اولویت است به فیلم «شاهزاده روم» ساخته هادی محمدیان تعلق گرفت.

محمدیان با اشاره به این كه حركت سینمای انقلاب برای مجموعه سازنده فیلم انیمیشنی «شاهزاده روم» باعث دلگرمی است، گفت:‌‌ همان طوری كه زمان جنگ دشمن سنگر به سنگر برای تصرف خاك و ناموس ما تلاش می‌كرد و سربازان خمینی كبیر (ره) در برابر آن‌ها ایستادند، امروز هم دشمن برای فتح سنگرهای فرهنگی ما تلاش می‌كند تا قلب و فكر فرزندانمان را تسخیر كند و سربازان امام خامنه‌ای در مقابل دشمن ایستاده‌اند.

وی افزود: فقط خواستم بگویم كه فیلم «شاهزاده روم» با دست خالی ساخته شد، و هزینه این فیلم با گوشواره و گردنبند و سكه‌های طلای مردم است، ولی این دلیل نمی‌شود مسئولین ساكت بنشینند. امیدوارم نیاز نباشد مانند فرمان خمینی كبیر (ره) برای فتح پاوه نیاز باشد امام خامنه‌ای دوباره فرمان تاریخی صادر كنند.

فیلم «روباه» ساخته بهروز افخمی دیگر اثر مورد تقدیر چهارمین هم اندیشی «سینما انقلاب» بود. افخمی با ابراز خوشحالی برای حضور در هم‌اندیشی سینمای انقلاب اسلامی گفت: خیلی متشكر و خوشحالم كه فیلم مورد توجه تماشاچیان واقعی قرار گرفته است،‌‌ همان كسانی كه سال‌هاست سینما را ترك كرده‌اند.

فیلم «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» ساخته وحید جلیلوند، «سمفونی استیضاح» كاری از محمدعلی شعبانی و «ایران برگر» اثر مسعود جعفری جوزانی دیگر آثاری بودند كه از آن ها به عنوان مجموعه‌ای از فیلم‌هایی كه شاخصه‌ها و معیارهای انقلاب اسلامی را در خود داشتند تقدیر شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب