امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9164 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد؛

تمام توان خود را بر نظارت‌ خواهم گذاشت/ بحث سند راهبردی از نان شب هم ضروری‌تر است/ 800 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد

خبرایران: دکتر محمد اخباری» رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در حال حاضر بیش از 800 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و این بلا روزی نیز بر سر دانشگاه جامع خواهد آمد.
تمام توان خود را بر نظارت‌ خواهم گذاشت/ بحث سند راهبردی از نان شب هم ضروری‌تر است/ 800 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد

به گزارش خبرنگار خبرایران؛ سی و پنجمین گردهمایی روسای واحدهای استانی و موسسات آموزش عالی علمی و کاربردی با محوریت «تحول و سند راهبردی» صبح امروز چهارشنبه 13 اسفندبا حضور«دکتر محمد اخباری» رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی ،«مجتبی شریعتی نیاسر» معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، روسای دانشگاه ها و واحدهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار ودراین مراسم «دکتر اخباری رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به اینکه مساله تدبیر و برنامه ریزی نیاز از سوی هر دستگاهی است، اظهارداشت: در قرن 21 فرآیندها دچار تغییرات اساسی شده است و همه برنامه‌ریزی‌ها باید از سطح ملی به عرصه بین المللی برسد لذا استراتژی دانشگاه جامع نیز تغییر کرده است و دانشگاه جامع به عنوان تنها دانشگاه نسل سوم وظیفه دارد ضمن شناسایی خلاقیت‌ها به صورت ماموریت گرا عمل کند و خواسته‌های دولت تدبیر و امید در تربیت نیروی کارآفرین را برآورده سازد.

اخباری تصریح کرد: در حال حاضر بنده عضو شورای گسترش وزارت علوم نیز هستم و شاهدیم نظام آموزش عالی در حال کیفیت بخشی است همانطور که به رشته‌های ارشد دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه آزاد، مجوز داده نشد موسسات دانشگاه جامع نیز باید هوشیارانه رفتار کنند و بر اساس سند راهبردی دانشگاه گام بردارند در غیر اینصورت در برنامه ششم توسعه جایی نخواهیم داشت. این سند ظرف 4 ماه آینده باید تدوین شود و برنامه‌های تحولی دانشگاه و ریز برنامه‌های معاونت‌ها بر اساس آن تنظیم شود.

وی با بیان اینکه ارتقاء کیفیت مهم‌ترین نیاز کنونی دانشگاه علمی کاربردی خاطر نشان کرد: رشته های ده سال پیش باید از دور خارج شود و گرنه جایگاهی در آینده نخواهیم داشت.

اخباری تصریح کرد: ارتقاء کیفیت در کنار نظارت‌ رخ می‌دهد و گرنه کیفیت بخشی محقق نخواهد شد و بنده تمام توان خود را صرف افزایش نظارت‌ها خواهم نمود. اجازه نمی‌دهم مسئولین واحدهای استانی در اتاقشان باشند و از همه چیز بی‌خبر باشند ما زین پس سراغ تمامی مسئولین واحدهای استانی را می گیریم و اگر کسی بر خلاف برنامه ریزی سند تحولی دانشگاه عمل کند از خانواده دانشگاه جامع خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها دیگر نباید به پذیرش دانشجو تکیه کنند تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 800 هزار صندلی خالی در دانشگاه‌های کشور وجود دارد و این بلا روزی نیز بر سر دانشگاه جامع خواهد آمد اگر امروز تلاشی برای کیفیت بخشی به آموزشهای خود نداشته باشیم و پودمان‌ ها یکی از مسیرهای پایدار کردن درآمد دانشگاه است و با توجه به اینکه برنامه ششم در حال تدوین است یکی از محورهای اساسی تداوم دانشگاه تقویت پودمان‌ها خواهد بود.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان داشت: بخش فرهنگی اجتماعی در دانشگاه جامع حالت بحرانی دارد و اگر چه در سال فرهنگ بودیم می‌توان گفت: هیچ فعالیت‌ فرهنگی‌ای در این دانشگاه برگزار نشده است لذا هر کدام از بخشهای دانشگاه به صورت جزیره‌ای عمل کردند و ما برای حل این مشکل شورای فرهنگی اجتماعی را راه‌اندازی نموده‌ایم تا تمام فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی زین پس با رویکرد مهارتی فعالیت داشته باشند.

بنابراین گزارش، گردهمایی طی دو روز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 13 و 14 اسفند ماه برگزار می گردد و هدف از آن رسیدن به یک طرح جامع در خصوص تدوین سند راهبردی دانشگاه می باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب