امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 9397 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

كیومرث قورچیان؛

صلح را با فرهنگمان به دنیا هدیه كنیم

خبرایران: قورچیان، نقاش شناخته شده كشورمان، اظهار كرد: از طریق هنرهای تجسمی می توان در تمام دوره ها با تمام مردم جهان ارتباط برقرار كرد.
صلح را با فرهنگمان به دنیا هدیه كنیم
به گزارش خبرایران، كیومرث قورچیان، نقاش پیش كسوت، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری تاكید كرد: دنیا ما را در مقاطعی در گوشه رینگ گذاشت در حالی كه ما نمادها و ابزارهایی داریم كه بتوانیم از طریق آن ها از فرهنگ و افكار و اندیشه های خودمان دفاع كنیم، ما می توانیم برای معرفی خودمان به جهان از ابزار هنر استفاده كنیم.

وی با اشاره به این كه هیچ زبان و ترجمانی بهتر از هنر برای مفهوم صلح نیست، گفت: باطن همه مردم دنیا به صلح گرایش دارد و این مفهوم را به خوبی می توان در فرهنگی كه داریم پیدا كرد و از طریق آن صلح را به دنیا هدیه داد. سیمرغی كه ما داریم در فرهنگ و ادبیات جهانی می تواند به عنوان نماد و نشانه صلح مطرح شود و علاوه بر آن، نشانه های بسیار زیاد دیگری نیز داریم كه می توانیم آن ها را بشناسیم و به دنیا بشناسانیم.

این هنرمند ادامه داد: در شرایط كنونی كه تقابل مذاهب و ادیان و افراطی گری را در دنیا شاهدیم، هنر می تواند سبب صلح جهانی شود. هنر از كثرت به وحدت رهنمون می كند، موضوعی كه در عرفان و مذاهب نیز وجود دارد و می توانیم از طریق ابزار هنر صلح و آرامش را به مردم دنیا هدیه بدهیم و در رسیدن آن ها به نقطه یگانه ای كه همه به آن متصلیم تاثیرگذار باشیم.

قورچیان همچنین افزود: با این حال متاسفانه به هنرهای تجسمی كمترین توجه می شود در حالی كه این هنر یك ویژگی مهم دارد و آن هم این كه نیازی به ترجمه ندارد و بی واسطه می تواند با مردم جهان ارتباط برقرار كند. موسیقی، ادبیات و سینما نیازمند ترجمه هستند و نمی توان ارتباط بی واسطه ای از طریق آن ها برقرار كرد اما از طریق هنرهای تجسمی می توان در تمام دوره ها با تمام مردم جهان ارتباط برقرار كرد.

وی با اشاره به این كه خداوند هنرمند مطلق است، گفت: هر روز این معنا و مفهوم از هنر را درون و بیرون خودمان شاهدیم. اخیرا مستندی درباره كهكشان ها، راه های شیری و سیاهچاله ها می دیدم و با خودم فكر می كردم انسان حیرت می كند خداوند چگونه به این زیبایی خلق اثر كرده است. هنرمند ما نیز می تواند با تكیه بر معنویت و تعمق در آفریده ها، هنری خلق كند كه سبب نزدیك تر شدن مخاطب با همنوعانش و با خداوند باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب